Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Middag hos Regina

Av Kicki Fredlund - 18 augusti 2016 09:14

 

Vi var bjudna på fantastiskt god mat hos Regina och Jerker i går kväll.


Jag hade ont i ryggen, med i trevligt sällskap kan man glömma sånt för en stund.


   

Gertrud och jag skulle försöka ta kort på Trollet (Travarens Nuncio), men det var lättare sagt än gjort, han bara ville sätta sig hela tiden (eller titta bort).


Han är en liten hane, tror att han t.o.m är mindre än Triss. Dessutom i tunnaste laget. Men en jättetrevlig hund. Gertrud har låtit kastrera honom tidigt. Han är dessutom opererad i näsborrarna, men jag vet inte om det gjort varken till eller ifrån för hans andning. 


Idag är det dags för Berras cellgiftsbehandling igen, men nu har han fått sina nya tider i Avesta. Det förenklar mycket då vi har tre mil till Avesta, men drygt 5 mil till Falun. Men vi blir blåsta på 11-kaffet, för det är just då han ska vara där.


Jag är mycket bättre i ryggen idag, men det blir nog ingen svamp eller bärplockning.



 
 
Ingrid

Ingrid

18 augusti 2016 09:48

Så skönt att ryggen är lite bättre igen. Hoppas att det går bra med Berras behandling och att han inte blir så dålig efter den.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 augusti 2016 10:28

Det verkar som dag tre och fyra är värst, annars är det ingen större skillnad.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

18 augusti 2016 14:59

Åsch! Måste ju erkänna att jag blev lite blyg, känner ju inte din man. Men... såklart att han förtjänar ett sjuttiosjuigt grattis!

Att du inte mår allrabäst i ryggen - åh... hoppas det bättrar sig snarast. Det är det som är hemligheten med hundar: Man MÅSTE röra på sig. Önskar största bättring till er båda!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 augusti 2016 10:27

Tack! Han blev nog glad ändå.
Ryggen är ett elände, igår var jag mycket bättre idag inte alls.
Om jag inte hade hundarna så satt jag väl vid datorn från morgon till kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards