Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

Åter en dag i skogen

Av Kicki Fredlund - 17 augusti 2016 17:30

Idag fyllde Berra år (77 st). Dessvärre ingen bra dag för honom, så han tillbringade föriddagen i sängen.


Gertrud och Regina kom vid 10 och vi åkte till skogen igen.


Idag blev kantarellskörden inget vidare, då de flesta var så torra.


Jag har haft ont i ryggen några dagar. Tyvärr sämre idag. Att jag sen stod på öronen i skogen, lyckades pricka en sten med ena knät (trots att det var mossa runt om utom just den jäkla stenen, det gjorde ju inte ryggen bättre precis.


 

Maya kollar in en konstig svamp (tycker hon).


 

Gertrud var nöjd bara av att få gå i skogen.


 

Fikade gjorde vi ganska nära en sjö, den här gången också, men hundarna fick vara kvar i bilen då.


   

"Snuskhundarna" plumsade gärna runt i det skitiga regnpölarna, medan Smilla var lite försiktigare.


Berra var bättre när jag kom hem från skogen och vi åkte till Hedemora och onsdagshandlade.


 

När vi kom hem från Hedemora tog jag ett långt bubbelbad i hopp om att det skulle hjälpa ryggen, vilket det tyvärr inte alls gjorde.


 

Igår gjorde jag botten till en hallontårta, som jag la ihop idag. Vi tog oss varsin bit till e.m.-fikat Halva tårtan ska med till Regina, dit vi är bjudna på middag nu kl 6. Resten får  fikagäster som kommer i morgon, dela på.


Dags att åka alltså.




 
 
Ingen bild

Agneta

17 augusti 2016 18:05

Hälsa och gratta Berra från oss!
Och ge en puss på nosen till Trollet, kul att se honom. han ser också ut att vara lite slankare modell än så länge, i alla fall på bild.
I helgen gjorde vi BPH med Nalle. Jätteroligt, och tur med vädret hade vi. Vi var först och när hund nr 2 gick började det regna. Nalle gick igenom utan problem. Trygg och aktiv, en rolig hund var kommentarerna. Resultatet finns på SKKs Avelsdata.

Kicki Fredlund

18 augusti 2016 09:10

Hälsningen är framförd och Berra tackade,
Kul att BPH gick bra, hade inte väntat mig nåt annat heller.
Jag kommer inte ut på avelsdatan, bara hunddatan och där syns inte resultatet.
Ja Trollet är alldeles för tunn, men han äter tydligen bra, så det är bara att öka på maten.
Vi ses i Ljungskile. Där får hundarna bekänna färg. 16 juniorhanar, för Nalle är väl inte uppanmäld till ukl? Där var det ju bara 5 st.
Värsta championklassen med 16 tikar!!

 
Ingrid

Ingrid

18 augusti 2016 08:55

Hoppas att ni mår bättre, både du och Berra!
Att ha ont i ryggen är ett elände. Du får väl försöka hålla dig ifrån skogen så att den får vila sig lite.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 augusti 2016 09:03

Ja, jag är bättre i ryggen idag och Berra är piggare. Men det är behandling idag, så sen blir han sämre igen ett tag.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

18 augusti 2016 20:47

Hälsa GRATTIS till Berra (en dag försent)!

Kicki Fredlund

19 augusti 2016 10:25

Han hälsar och tackar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards