Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Utställningen i Strängnäs

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2016 09:14

Det var en himla tur att vi var ute i god tid när vi åkte till Strängnäs i går morse.

När vi passerat Västerås så satte Berra på GPSen , men den behagade inte visa att vi skulle svänga av mot Eskilstuna.

När vi nästan var i Arboga hade jag länge sagt att det måste vara fel väg, men på motorväg med mitträcke går det ju flera mil innan det finns möjlighet att vända.


Nåväl fram kom vi halv 10, en timme senare än beräknat. Tur att det inte började med frallorna i ringen. 


Jolly och Triss satt kvar i bilen, en juste vakt lät oss parkera nära insläppet.


Den här gången hjälpte det inte, Triss hade trissat upp sig alldeles för mycket av alla hundar hon såg som passerade bilen, så när jag tog in henne i hallen så hässjade hon som en bälg.


Med tanke på hur hård domaren (Nils Molin) var i sina bedömningar, det var mest VG hela tiden, så tyckte jag att det var onödigt att ställa Triss, så jag strök henne. För övrigt var det ovanligt många strykningar.


 

Joakim Ohlsson var domaraspirant och hade placerat ett eget bord i ringen där han gick igenom en del av hundarna. Han frågade om jag tyckte att Molin var hård  (det var innan Maya var bedömd), speciellt med näsborrarna och han höll med mig om att man inte bör stirra sig blind på en sak.

En fralla kan ju ha ganska smala näsborrar men ändå en utmärkt andning.


 

När det var dags för Maya att visa upp sig i trav, så gick hon som en spårhund och det var omöjligt att få upp huvudet på henne, vilket visade sig vara förödande på kritiken.


 

En glasklar kritik för exelent, men där hon pajade det med att inte vilja lyfta upp huvudet när hon sprang. Domaren sa det också.




 
 
BatongAmanda

BatongAmanda

13 mars 2016 10:39

Så det kan bli, kanske inte gilla att du strök Triss!!!

Är inte lätt alla gånger att hitta rätt även MED GPS!!!
Kram ;D

http://batongamanda2016.blogspot.se

Kicki Fredlund

13 mars 2016 11:27

Det visste han inte då han dömde Maya, att jag strukit Triss.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2016 11:26

Det är minsann inte det lättaste att hitta rätt avfarter. Så blev det när vi skulle till Örebro också. Hassine körde och körde och till slut fick han köra in på en rastplats så att jag fick ta fram mobilen och sätta på GPS-en och sen gick det alldeles utmärkt.
Så retligt att du fick stryka Triss och att Maya dummade sig. Bättre lycka nästa gång!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

13 mars 2016 18:37

Ja, nu är jag osäker på om jag ska anmäla Triss nån fler gång när det är inomhus.
Kram

 
BatongAmanda

BatongAmanda

13 mars 2016 12:55

Jag tänkte Maya var låg för inte Triss fick vara med.
Kanske det smittade av sej hur Triss mådde!!! Kram ;D

http://batongamanda2016.blogspot.se

Kicki Fredlund

13 mars 2016 18:36

Triss brukar få vara kvar i bilen så länge som möjligt, så Maya är inte beroende av henne.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

13 mars 2016 14:02

Grattis till nästan exl iaf! Spårhunden i henne tyckte nog att det doftade gott på golvet? Mera träning på att hålla huvudet upp då? Synd att Du inte kunde ställa Triss?
Ha det gott och kram! <3

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

13 mars 2016 18:35

Ja, jäkla envisa hund, helt omöjligt att få upp hennes huvud. Det värsta är att det är svårt att träna eftersom det bara är i ringen som hon gör så där. Inte ens när jag värmer upp eller tränar utanför ringen.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

14 mars 2016 08:02

Vilka äventyrliga resor ni har haft till utställningarna på sistone! Synd på Triss men Maya fick fin kritik.

Lycka till med sista (tänk, sista!!!) veckan!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

15 mars 2016 07:38

Ja, fy sjutton, det kanske inte är meningen att jag ska åka på utställningar.
Tack! Fem!! behandlingar kvar!

 
Ingen bild

Christine

14 mars 2016 20:24

Särskilt som det överstruken ser ut att vara "Rör sig bra"! 😠

Bättre lycka nästa gång. Att du har fina hundar vet vi ju! 💕

Kicki Fredlund

15 mars 2016 07:32

Jag har inte försökt tyda det överstrukna, men du kanske har rätt. Normalt rör hon sig dessutom mycket bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards