Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Äntligen

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2016 14:56

Äntligen kom jag ut idag. Hade inte stuckit ut näsan på tre dar.


Förmiddagens -20 grader blev -11 vid 2-tiden. Då gick jag ut och skottade mig fram till friggeboden/förrådet och krånglade ner sparken från taket.


Jolly fick nöja sig med att vara ute medan jag skottade.


 

medan Triss och Maya fick rusa av sig på sjön.


 

Det hade varit flera skotrar ute på isen, men den var fortfarande ganska otäck att gå på för vattnet trängde upp idag också trots kylan som varit i flera dar. Det syns nere till vänster på bilden att det är sörjigt.


Jag var totalt slut när vi kom hem igen, hade velat ta en dusch, men varmvattnet var fortfarande fruset ii badrummet, dessutom gick en huvudsäkring, troligen p.g.a det extra elementet, så det blev strömavbrott.


Jag svor mina ramsor medan jag letade efter felet. Tur att jag mår bättre idag, för det är mer än vad jag kan säga om Berra, han har legat mest hela dan. Han tror att det enklaste är att sova bort eländet (förmodligen elakt tänkt av mig, men ibland blir jag bara så trött...)

 
 
Ingen bild

Christine

17 januari 2016 12:59

Det har väl fungerat ok hittills...
Kämpa på lagom!
Kram!

Kicki Fredlund

17 januari 2016 21:13

Det ska nog bli bra..
Kram!

 
Hillevi

Hillevi

17 januari 2016 17:42

Det var nog bra att vara ute en stund, soligt och fint dessutom. Det ör jämt full far på de är två! :D
Så besvärligt med varmvattnet, bara.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 januari 2016 21:11

Ja, det var skönt att komma ut igen. Idag blev det dubbla vändor.
Vattnet har tinat nu efter efter två dagar fruset.

 
Ingrid

Ingrid

17 januari 2016 22:08

Vilken vinter ni har! Här har varit kallt och är det ännu, men det är nästan ingen snö. Den här veckan jag varit borta har det inte kommit någonting och Visbyvägen är precis bar.
Och ett sånt elände med det frusna vattnet. Det tycks inte vara något slut på eländet.....
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 januari 2016 09:02

Jag fick ju ändå fart på vattnet till slut..
Kram

 
Tasstanten

Tasstanten

18 januari 2016 11:07

Fy, så mycket elände du drabbats av. Hoppas ni fått ordning på varmvattnet och att du får fortsätta må bättre nu.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

19 januari 2016 08:55

Livet är väl inte riktigt på topp just nu, men vattnet är i.a.f tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards