Direktlänk till inlägg 21 augusti 2015

Till Falu Djursjukhus med Maya

Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2015 17:13

Maya fortsatte att kräkas igår (torsdag). Nu var ju magen tom, så det var bara blodblandat skum som kom upp. Blod kan det ju bli av att hon kräkts så mycket att nåt litet kärl brustit.


Men framförallt var hennes allmäntillstånd så dåligt att jag blev orolig. Började ringa min veterinär redan kl 8, men kom naturligtvis inte fram.


Berra skulle dessutom vara på VC för provtagning 8,30 och han mådde så dåligt att jag var tvungen att köra honom dit. Stannade till hos veterinären, men hans nya receptionist satt i samma samtal i 15 minuter, så jag kunde inte fortsätta att vänta utan åkte hem och ringde till Falun, samt åt frukost (Berra hade varit fastande för proven).


 

Vi fick komma till Djursjukhuset på en gång, med det facila (inte) tillägget 550 kr för att det var akut.


 

Eftersom Maya kräktes, så fick hon avvakta i bilen tills en sköterska kommit och tittat på henne.


 

Ganska eländig ser hon faktiskt ut.


 

Veterinären var nyanställd i Falun så jag hade inte träffat henne tidigare.

Det togs blodprover, där allt såg bra ut förutom att sänkan var hög, men det var väntat med tanke på omständigheterna.


Först ville dom behålla henne över natten till idag, men jag tackade nej. Jag kan kolla henne själv och kunde ha kommit tillbaka idag om det behövts.


Det blev tillräckligt dyrt ändå (3.462kr), än att lägga på en övernattning.


Idag är Maya piggare, har fått behålla maten, pyttesmå portioner flera gånger över dagen

 
 
Ingen bild

Raija

22 augusti 2015 06:30

Oj, stackars lilla Maya som mått så dåligt. Skönt att hon mår bättre nu. Det kan dra iväg rejält med veterinärkostnader :-( .

Kicki Fredlund

24 augusti 2015 20:38

Ja, fy attan. Normalt brukar jag avvakta lite innan man tar till veterinären. Men Maya mådde så allmändåligt, så jag blev lite orolig att det kunde vara en förgiftning. Men blodproven sa att det inte var det.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

25 augusti 2015 09:25

Hej, så egentligen betalade du flera tusen bara för proverna? Någon medicin behövdes väl inte, fick hon dropp kanske? Jag hade gjort som du, men jag tycker det är fullkomligt hutlösa priser. Hur ska någon ha råd att ha hund, försäkringen täcker ju så lite. Min stora skräck är att något ska hända med djuren, jag skulle förmodligen inte ha råd med all behandling som kan tänkas behövas...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 augusti 2015 10:39

Blodproven kostade 1.887 kr, så visst sjutton är det mycket pengar.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards