Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Min syster här

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2015 19:53

Igår hade jag spekulanter (som tyvärr nog blir utan valp den här gången) här på f.m


På e.m hämtade jag min syster Gertrud vid tåget i Hedemora. Vi fortsatte till skogen och gick med hundarna.


 

Maya myser i Gertruds knä.


Nu blir det mycket kel och social samvaro med valparna. Dessvärre har dom snabbt lärt sig att skrika rakt ut när man lämnar dom i hagen igen.


 

Jag har slutat ge dom mat i flera skålar, dom springer ändå till samma, så nu äter dom ur en större skål.


 

Nu har jag en hage på framsidan, där kan jag se dom hela tiden från köksfönstret


 

Idag (också, för jag plockar lite varje dag) har vi plockat blåbär, nu börjar dom äntligen mogna lite mer.


   

Gertrud hittade en lite groda i skogen, gav den en kyss, men det blev ingen prins.


 


 

På vägen hem från skogen så stannade vi till och tittade på huset som Gertruds dotter Regina och hennes sambo köpt. Fint som bara den med sjötomt och egen brygga. Inflyttning blir det 1 november.


Jag lagade trerätters middag (kors i taket). Sill med nyupptagen färskpotatis (vår första, odlad i hink), sen marinerade tjocka spjäll, som först kokat i flera timmar., innan marinad och ugnen. Potatisen (inte den färska), kokade jag på Gertruds inrådan i spadet som blev kvar efter köttkoket. Jag var skeptisk, men det blev jättegod potatis.


 

Efterrätten blev blåbärspaj med glass, glömde så klart att ta kort på den innan vi högg in på den.

 
 
Ingrid

Ingrid

22 juli 2015 22:27

Det var väl det jag misstänkte!
Det är bara en skröna det där med att man kan få en prins genom att pussa en groda. Fast det där var kanske en padda?
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

23 juli 2015 16:58

Nån padda var det inte, alldeles för liten och söt, i den mån nu en groda kan vara söt..
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

22 juli 2015 22:58

Är det huset lite bortanför mig?

Kicki Fredlund

23 juli 2015 16:57

Ja, det är det huset..

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

23 juli 2015 14:28

Vilken kåk, o vilket läge, jag blir grön av avund! Jag hade kunnat tala om för din syster att några prinsar blir det inte, möjligen prinskorvar...haha
Kycklingarna springer över högt och lågt nu, går inte att få dem att hållas i hägn, tyvärr är dom lätta offer för rovfåglarna..
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 juli 2015 16:56

Tyvärr ligger huset alldeles för nära vägen för att jag skulle våga bo så med hundar, men tomten är hur stor som helst med stall, extra hus m.m
Det blev inte ens några prinskorvar..
Har nån kyckling fått sätta livet till än?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards