Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Avmaskning och kloklippning igår.

Av Kicki Fredlund - 4 juli 2015 19:39

Igår avmaskade jag valparna igen.


  

Först måste man väga, så man vet hur mycket maskmedel varje valp ska ha. Det börjar bli trångt att väga dom i glassburken, men än går det.


   

Inte så mycket grimaser den här gången.


 

Ännu är det enkelt att klippa klorna (jag gör det en gång i veckan), men klorna växer otroligt fort.


Mot kvällningen fick vi besök, då barnbarnet Felix och hans Kim kom på fika och gullade med valparna.


   




  



 
 
Ingen bild

Raija

6 juli 2015 07:25

Nu har jag läst ifatt lite och valparna är hur gulliga som helst. Det är mycket pyssel med de små. Behändig storlek på valparna när du ska klippa klorna.

Kicki Fredlund

6 juli 2015 18:43

Ja, tänk om det vore lika enkelt att klippa klorna sen ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards