Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Utställning Visby lördag

Av Kicki Fredlund - 5 september 2014 17:35

Lördag morgon, uppe med tuppen för att göra oss klara för utställningen. En del hade vi lämnat i tältet dan innan, så packningen var överkomlig.


   

Det började som alltid med valpar och hanvalparna går ju först, det var bara två stycken och den ena var Mayas bror Marre (Travarens Maharajah).Han kom tvåa men fick HP och jättefin kritik.


   

Sen var det Mayas tur, även här var det bara två valpar och Maya kom tvåa men även hon med HP och fin kritik.

 

Man träffar ju alltid bekanta på en hundutställning, här är det Carina Östman (Caci's kennel), som friserar lite på en "flat". Hon hade fantastiska framgångar med sina amerikanska coccerspaniels tog både hanhundscertet och tikscertet och blev BIR o BIM och placerad i stora ringen bland bästa uppfödare. Grattis!

 

Min valpköpare Linda fick sno mellan två ringar, då hon även hade sin flat Lego med sig. Han fick exelent, men blev utan ck den här dan.

 

För ovanlighetens skull visade jag även en annan hund, det var Sofies Tea (Lufsenburgs I Will Be True), som gick i öppen klass.

Det blev lite snärjigt eftersom Triss skulle i ringen direkt efter i Championklassen.

 

Domaren Karl-Erik Johansson (även kallad boxerKalle), tyckte om vad han såg och placerade Triss 1:a i klassen, sen blev hon etta bland CK tikarna....

 

och avslutade med att bli Bäst I Rasen, BIM blev Fomielens Karen.


Hundarnas kritik blev:

Mayas:

Välutvecklad valp av utm.typ mkt bra skalle mörka vackra ögon kunde ha ännu mer bredd i nospartiet bra haka bra hals utm front bra bröstkorg kunde ha lite mer markerad karp bra svans bra ben o tassar rör o visar sig mkt bra mentalitet mkt vänlig.


Triss:

Utm typ en tik med mkt kvalitet mkt vackert välformar huvud välplac. öron mörka vackra ögon kort brett nosparti härligt uttryck bra bett vacker hals utm front väl utvecklad bröstkorg utm överlinje tillr svans bra vinklar utm rörelser utm kondition mentalitet utm.

Exelent 1 chkk Ck 1 btkl BIR


 
 
Ingen bild

Catarina Larssn

5 september 2014 21:25

Härligt, älskar Gotland, min pappa var från Gotland och vi brukar åka dit varje sommar, dock blev det ngt Gotand i år! Vackert är det!

Kicki Fredlund

6 september 2014 20:21

Ja, det är verkligen fint och annorlunda natur mot den vi har här.

 
Ingen bild

Yvonne

5 september 2014 22:03

Låter som en lyckad Gotlandsresa! Bra resultat, GRATTIS, och ingen sjösjuka. Kan det bli bättre? ;-)
Att ni sedan missade båten är väl en petitess i sammanhanget... :-D

Kicki Fredlund

6 september 2014 20:20

Det blev ju bara en extra semesterdag. Vi hade ju hus att bo i.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

6 september 2014 07:46

Du har verkligen blivit ett riktigt utställningsproffs, nu räcker det inte att visa upp de egna hundarna minsann! Ställde du ut boxrarna lika mycket förr som du gör med frallorna nu?
Jag är uppe med tuppen idag, klockan ringde sju och det är tidigt för mig må du tro, ska hinna ta ut smådjuren innan jag ska prova på att jobba ett pass på loppis!
Ha en skön helg, ta det lite lugnt nu och njut av tillvaron!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 september 2014 20:19

Nä, jag ställde bara ut mina boxrar som ett nödvändigt ont för att få deras korningstitlar och få papper på att dom såg ut som dom skulle inför eventuell avel.
Men man får blodad tand och gillar spänningen, när man har en bra hund att ställa.
Ska du redan ut jobba på loppis, när du så nyss fått börja använda armen?
Nya tag i morgon när vi ska till Sandviken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 12:50

      Domarens kritik för Maya skäms inte för sig. Hon är fortfarande fräsch och fin.       När Joanna kom med Maya i går kväll och även hämtade Bowie så blev det naturligtvis även kloklippning.     Här får Quick Step klovård...

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 09:43

Jag kunde ju inte åka till Gimo igår, vilket jag saknade mycket.   Men Maya skötte sig utmärkt på resan, med både stora och små hundar som Joanna hade med sig.       Tillsammans med Joanna så vann hon sin veteranklass med CK. Blev sen BIM...

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards