Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Utställning i Köping

Av Kicki Fredlund - 19 juli 2014 17:56

Det var olidligt varmt på idrottsplatsen i Köping, där dagens utställning gick av stapeln.


Jag åkte ensam för Berra behövde vara hemma hos dom andra hunarna.


Triss uppskattade inte alls värmen, jag försökte hålla henne sval med kyltäcken och våta handdukar, men det räckte inte när det var ca 30 grader och ingen skugga fanns. jag fick visserligen vara inne i ett tält hos en annan utställare, men jag nöjde mig med att nyttja den lilla skugga som hennes tält gav.


Triss gick ju sist av alla, så det blev ju 2,5 timmes väntan i hettan för hennes del.


Hon var inte alls på G, men uppförde sig ändå efter omständigheterna väl.


Hon blev tvåa med CK i klassen och sedan 3:a bästa tik.


Jag fick SMS från Christine, vars stuga vi ska låna när vi åker till Gotland. Det visade sig att hon fanns på plats i Köping och vi fick precis tag i varandra när jag var på parkeringen för att åka hem.

Jag fick nycklarna till stugan innan jag åkte vidare hem.


Dagens domare var från Portugal, jag fick ingen riktig kläm på vad han gillade för hundar, men å andra sidan har jag nog sällan varit så ouppmärksam på vad som hände i ringen. Detta p.g.a värmen, det blev också väldigt lite fotograferat, Triss behövde ständig passning, både för att hålla henne sval och även lugn, så hon inte stressade upp sig så dant av andra hundar.


Hennes kritik den här gången:

Quite good proport Corr undershot (underbett) Well shaped eyes Good size of ears Normal front & topline Free movement.

Exelent CK 2 Ckk 3 BTKL Domare: Louis Pinto Teixeira


 
 
Ingrid

Ingrid

20 juli 2014 12:08

Jag förstår att det måste varit en jobbig dag med den värmen.
När kommer ni till Gotland? Jag vill ju gärna vara hemma så att jag få träffa er igen. Lilla Maya är jag väldigt nyfiken på om inte annat. Om du inte vill "annonsera" i bloggen kan du väl skicka mig ett mail.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 juli 2014 13:55

Ja, du kommer att få träffa busiga Maya om du är hemma sista helgen i augusti. Jolly och Skorpan kommer stanna hemma. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards