Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Tillbaka i cyberrymden

Av Kicki Fredlund - 19 april 2014 21:15

Dagarna rusar förbi, nån tid för bloggande har det inte blivit på några dar.


Jag levererade ju två av valparna i onsdags och en gick iväg i fredags. På måndag åker dom två sista, men alldeles tomt blir det ju inte eftersom jag sparar Maya (My Own Pride).


   

I torsdags kom ett jättegulligt ungt par som bor i Karlstad och tittade på den sista valpen, som inte var placerad än. Dom fick klartecken att få köpa My Joy (hon som haft grönt halsband). Här passar Triss på att få lite extra uppmärksamhet. På måndag hämtar dom sin valp. Just nu är dom i Stockholm över helgen.


 

Redan tidigt på fredag morgon kom Sari och hämtade sin Hedda (My Black Money).


Jag har sen roat mig med att titta på alla videosnuttar som valpköparna lagt ut på FB på valparna i sina nya hem. Här kommer verkligen FaceBook till pass.


 

Igår kom min syster Gertrud från Stockholm för att träffa dom valpar som var kvar (kanske för att träffa Berra och mig också)

 

Gertruds dotter Regina var också med en stund under fredagen.


 

Igår gick vi på promenad på vanliga stället i Tjärnan...


 

men idag blev det en helt annan väg vi gick.


 

Vi åkte nämligen iväg och plockade murklor, medan vi letade, så roade sig hundarna med att bada fötterna i det otroligt rena vattnet som rann under en vägtrumma.


Vi hittade inte så himla många murklor (en knapp liter ungefär), men tillräkligt många för att Gertrud blev nöjd över att få ta dom med sig hem. Hon hade aldrig plockat murklor tidigare.


 

Skorpan, är trots sitt diskbråck, jättepigg och hänger med på allt vi gör.


 

När vi kom från skogen blev det lite påskmiddag, sill och lax, sen revbensspjäll som kokat hela morgonen innan jag marinerade dom och körde dom i ugnen en stund (det blir otroligt mört och gott att göra så)

 

Kram på svåger Berra innan jag skjutsade Gertrud till tåget vid 4-tiden.


 

Triss busade med med en valp medan två slogs ganska häftigt, ibland är dom otroligt tuffa på varandra.


      

I det underba vädret vi har haft idag, så har valparna varit ute på altanen jättemycket.


Jag har även hunnit en del i trädgården, satt lite potatis, både i hink och på landet, även sått lite grönsaker. Med Berrras hjälp har även det lilla växthuset, som stått på altanen blivit ihopsatt. Det blev nedrivet när takkillarna var här i vintras.

 
 
Menageriet

Menageriet

19 april 2014 23:28

Tack för grattis till Rollie!
Hans pappa blev visst 15 år, så jag hoppas han ärvt honom?
Ja, tänk vad tiden går? Tyckte det inte var så länge sen valparna kom till världen och nu flyttar dom. Lycka till på färden från oss! ♥
Någon påskmiddag blev det inte på mig, eftersom Dotra blev dålig. Men kanske imorgon?
Lycka till med valpen och ha det så gott! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.com

Kicki Fredlund

20 april 2014 16:29

Jag har varit kluven till om jag skulle spara en valp eller inte, det är mycket med 4 hundar, dessutom måste vi nog byta bil (men jag vill inte), det finns inte plats för en hund till i vår lilla Hyndai.

 
Paula

Paula

20 april 2014 09:44

Jisses, lika aktiv som vanligt, vad du hinner med! Jag har gått här o kikat och fundilerat på om jag skulle försöka mig på att odla nåt. Jag kom fram till att det skiter jag fullkomligt i! Har verkligen ingen lust...däremot har jag idag lust att sitta på farstubron och läsa, strålande blå himmel, äntligen! Du och syster din liknar varandra! Så det blev att behålla en valpis, ja jag är ju inte förvånad... ha nu en fortsatt fin helg/kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

20 april 2014 16:27

Visst är det väl underbart att man kan välja att göra precis det man själv vill, när man inte behöver ta hänsyn till vad andra vill eller tycker.
Min syster och jag är faktiskt inte ett dugg lika, varken i sätt eller utseende. Hon är lik mamma, jag pappa (som inte är hennes pappa).
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards