Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Ny oro

Av Kicki Fredlund - 23 februari 2014 08:46

Triss och valparna mår bra. Valparna äter och sover, piper eller skriker av missnöje när dom hamnat där dom inte ska vara, typ bakom eller under Triss, eller för långt från syskonen.


Det innebär att det blir väldigt lite sömn för mig om natten. Berra har hjälpt till att hålla ögonen på dom på dan, men på dan kan jag inte sova (har inte kunnat det än i alla fall).


Igår mådde Berra väldigt bra och var aktiv hela dan. Han tog alla tre hundarna på varsin promenad (Triss bara en kortis för att rasta sig), sen åkte han och handlade i Hedemora, passade på att slänga sorteringsopor samtidigt.


Nu vet jag inte om han förtog sig, men i natt började han få ont i bröstet och armarna, det är en smärta som han haft även tidigare (han har ju pacemaker), men den brukar gå över av sig själv inom kanske en halvtimme, men det gjorde den inte den här gången. Så jag ringde 112 vid halv 2 tiden och klockan 2 i natt blev han hämtad i ambulans.

Jag bara vet att dom åkte till Avesta lasarett, men jag har inte hört något därifrån än (kl 9)

 

Vi hade skaffat en värmelampa, för vi har ju ganska svalt inne, men den kan vi inte använda, för det blev alldeles för varmt för Triss.


I stället har jag en värmedyna på svag värme under fällarna, då räcker det att valparna ligger på den och Triss kan ligga vid sidan om ifall hon tycker det blir för varmt.


Jag skulle ha bakat bullar idag, men det får nog vänta ett tag till.

 
 
Birgitta

Birgitta

23 februari 2014 09:13

Usch Kicki vad oroligt, förstår att det måste vara näst intill olidligt att gå där hemma och inget få veta, stor kram på dig och vi skickar alla ¨krya på dig hälsningar¨ vi kan till Berra

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:20

Jag var inte så väldigt orolig, hoppades och trodde att han ansträngt sig lite för mycket igår (och så var det nog). Nu är han hemma igen.

 
Ingen bild

Katrin

23 februari 2014 09:15

Stor kram!!!!!

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:20

Tack!

 
Astrid

Astrid

23 februari 2014 09:16

Men fy så trist. Men som anhörig så kan man ringa så ofta man vill. De förstår ens oro. Samtidigt så är tystnad bra för då har inget hänt
Försök vila ofta om du kan så att du orkar med allt
Strunta i bullbak
Stor styrkekram

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:18

Jodå, jag fick ringa några gånger innan dom ringde tillbaka med besked. Ingen fara på taket och nu är han hemma igen, han har just promenerat med Triss en vända.
Bullarna fick vänta ;-)

 
Ingen bild

kicki g k

23 februari 2014 11:29

Men så tråkigt, hälsa Berra. Stå på dej, hoppas du orkar allt!Skönt att det går bra med valparna i alla fall!

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:16

Tack! Man orkar det man måste, det vet väl du om någon ;-)

 
Cici

Cici

23 februari 2014 12:36

Hoppas av hela mitt hjärta att du har fått positiva besked om Berra och att han är hemma snart!

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:15

Ja,då. Massa prover togs, men inget allarmerande. Ingen kan förklara hans besvärliga smärtor. Han kom hem till lunch.

 
Ingen bild

Helena

23 februari 2014 14:49

Stora Kramar till dig och Berra! Tänker på er!

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:14

Tack! men det är bra nu.

 
Ingen bild

Ninni

23 februari 2014 14:51

Hejja Hejja Kicki! Måtte allt gå väl nu med allt och att du får sova lite. Strular det allt för jävulskt så hör du av dig så kan vi hjälpa. Kram!

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:14

Gulle du! Men han är hemma igen och allt är frid och fröjd.

 
Ingen bild

Christine

23 februari 2014 15:11

Håller tummarna för Berra och att allt är bra.

Kicki Fredlund

23 februari 2014 15:13

Han är hemma igen och det var bara ett skrämselskott.

 
Ingen bild

Yvonne

23 februari 2014 20:47

Skulle också fråga om Berra, men har ju redan fått svar.
Säger som Ninni...

 
Raija

Raija

24 februari 2014 08:57

Läser i kommentarerna att Berra hunnit hem och att det inte var någon fara med honom...skönt. Hoppas du snart får det lite lugnare, så du får sova ut.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

26 februari 2014 17:24

Valparna är redan lugnare, inte så mycket pip i valplådan, sov faktiskt 4-5 timmar i natt, en timme i taget.

 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2014 21:47

Hejsan Kicki!
Äntligen fick jag tillfälle att kolla hur det gått med Triss och valparna. Det var en pärsing både för henne och er förstår jag, men roligt ändå att hon har 6 friska och fina valpar. Nu håller jag tummarna för att allt fortsätter att gå bra.
Jag läser i kommentarerna att du har fått hem Berra igen! Vilken tur att det inte var något allvarligt med honom.
Varm kram till dig och Berra!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

26 februari 2014 17:22

Jag har knappt haft tid att kolla din Spanienresa, har väl aldrig tillbringat så lite tid vid datorn som nu, trött hela tiden. Men snart får jag nog sova bättre på nätterna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards