Direktlänk till inlägg 7 juni 2024

Ketchupeffekten.

Av Kicki Fredlund - Fredag 7 juni 14:56

För första gången på alla år som jag fött upp hundar, så har det varit väldigt tomt på spekulanter, utom de som velat ha tikar.


Det innebär att gossarna i min Q-kull hunnit bli dryga tre månader gamla.


Men senaste tiden har det varit rena ketchupeffekten, så plötsligt är båda sålda.


Gabriella var här på f.m.-fika och vi skulle ta kort på killarna innan de flyttar.


Men oj, så svårt! De var som duracellkaniner när vi skulle försöka få dem att stå stilla på bordet ute på altanen.


 

   

Quick Step, som hämtas i morgon för vidare färd till USA på söndag.

 

   

Quick Pay blir gävlebo, men stannar kvar här till midsommar då han blir hämtad. Han fick träffa sin nya familj igår.

 

 

Det var för kyligt för att fika ute, men vi satt ändå ute på altanen med valparna ett tag.

 

 


 
 
Ingrid

Ingrid

Lördag 8 juni 09:36

Så bra att du blir av med båda valparna snart och vilken tur att du har Gabriella som ställer upp och hjälper till. Och det blir väl bra att den ena valpen blir kvar lite till, så blir det kanske inte så tomt efter dem.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Lördag 8 juni 12:21

Nu är amerikavalpen levererad. Det känns lite konstigt att han hamnar så långt bort, men jag är vän med hans köpare sen ca 40 år tillbaka, så där kan jag känna mig trygg.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
Astrid

Astrid

Lördag 8 juni 22:08

Det måste var svårt att skiljas från valparna

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

Måndag 10 juni 08:53

Man vet ju från början att det är det som gäller.
Dessa två har ändå varit kvar en extra månad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.     Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.     Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hopp...

Av Kicki Fredlund - Måndag 17 juni 17:16

Eftersom Gabriella arbetade natt, så var Falcon inte anmäld till Leksand så jag åkte dit ensam med Onyx och Maya.   Jag trodde det skulle bli regn och var klädd därefter, men dagen blev både solig och varm innan den var över.   Jag hade ju an...

Av Kicki Fredlund - Fredag 14 juni 19:10

Trots att tröttheten består så går ju dagarna.   Quick Pay, som jag nu kallar för hans nya namn Loke, busar gärna med mamma Onyx         En gammal bit jeanstyg fungerar bra att ha dragkamp med.     Igår hade Berra tid för ultral...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards