Alla inlägg under juni 2024

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.


 

Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flyttat.

 

 

Vädret var varmt och skönt. Vi satt ute på altanen och fikade. Madde hade med sig wienerbröd från Elsa Anderssons konditori i Norberg. Här gosar Bruno med matte.

 

   

Bruno var så blank och fin, men en aning tunn.

 

Att jag blivit lite piggare, gjorde att jag faktiskt klippte gräset i midsommar.


Vår gräsklippare är trasig, men han som klippt gräset från veteranpoolen kom hit med en klippare, som jag fick köpa för 1.000 kr.


Tyvärr var klipparen inte självgående, så jag fick ont i både händerna (måste ju hålla in handtaget hela tiden) och i armarna. Men gräset blev klippt i alla fall.


Idag har jag strukit en tvätt, som legat länge och väntat och nu ska jag gå och hänga den tvätt som är klar i tvättmaskinen.


Sen är det dags för 11-kaffet.



Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.


 

Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.

 

   

Äntligen blev det en promenad med hundarna i Tjärnan.

 

Jag har varit för trött för att orka gå, men jag tror faktiskt att jag håller på att bli lite piggare.


Igår dammsög jag utan att tuppa av av trötthet. Jag röjde också undan valphage och leksaker sen Loke flyttat.





Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.


 

Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.

 

 

Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hoppade han upp mot husväggen.

 

 

UA även denna gång hos veterinären.

 

   

Innan han åkte fick han träffa sin nye "bror" 4-årige Yoda (Törnlundas Urban).

 

 

Nu är han resklar.

 

 

Idag skickade Pia en bild från i morse, det går alldeles utmärkt med Yoda och Loke.

 

Lite tomt känns det allt när han varit kvar så länge, men i morse städade jag undan valphage och leksaker.



Av Kicki Fredlund - Måndag 17 juni 17:16

Eftersom Gabriella arbetade natt, så var Falcon inte anmäld till Leksand så jag åkte dit ensam med Onyx och Maya.


Jag trodde det skulle bli regn och var klädd därefter, men dagen blev både solig och varm innan den var över.


Jag hade ju anmält även Onyx, men hon ville inte trava ett enda steg i ringen så det kunde naturligtvis inte bli annat än VG för henne, trots fin kritik i övrigt.


 


Vet inte hur man ska kopiera kritiken från nätet för att kunna lägga in det på bloggen, så jag har fotat det och sen fört över det.


Maya fortsätter att leverera, men den här gången mer än jag vågat hoppats på.


Det imponerar även på mig att en tik som är 10 år och 4 månader blir Bäst I Rasen. Att hon blev Bästa veteran är ju mindre konstigt, speciellt som hon var den enda veteranen.


 


Eftersom det var så många som peppade mig att stanna till finalen, så gjorde jag det. I trevligt sällskap med Sussi och Ulla.


Men där åkte Maya ut både i gruppfinal och veteran-BIS.


 

Joannas uppfödning Little Hooligans Join The Darkside blev BIM. Domare var Jussi Liimatainen från Finland.

 

 

 Vi gick t.o.m och fotade på den fina fotoplatsen. Anders Hammarqvist tog bilden med min mobil.


Trots att frallorna var klara redan kl 11 så var jag inte hemma förrän halv 6. Berra hade klarat bra att vara valpvakt till Loke, men glömt att han skulle äta själv.

Nu blir nästa utställning i Västerås om en månad, kanske har jag en uppfödargrupp då.



Av Kicki Fredlund - Fredag 14 juni 19:10

Trots att tröttheten består så går ju dagarna.


Quick Pay, som jag nu kallar för hans nya namn Loke, busar gärna med mamma Onyx


   


En gammal bit jeanstyg fungerar bra att ha dragkamp med.

 

 

Igår hade Berra tid för ultraljud på röntgen på Falu lasarett. Det tog 2 timmar av stillaliggande innan det var klart.


Nu får vi vänta och se om det är något som går att göra åt hans dåliga blodcirkulation i benen.


Vi var inte hemma igen förrän halv 5.


 

Det blev pizza från hemmakrogen.

 

   

Jag fick pussel i present från Brunos ägare i USA, nu har jag lagt det klart.

 

Idag åkte jag till Gabriellas ställe i Dala Husby och lånade hennes utställningsvagn. Jag ska ju ställa ut både Onyx och Maya i Leksand på söndag.


 

Gabbi står framför ett gigantiskt stort träd med paradisäpplen.

 

 

Inne i kornellen blommar en schersmin.

 

 

Av Kicki Fredlund - Lördag 8 juni 18:13

På förmiddagen kom Helena och hennes bror Anders för att hämta Bruno, som han kommer att kallas i USA.


För massor av år sen så hade Berra en häst i träning som ägdes av Anders, så vi hade träffats tidigare även om det var väldigt länge sen.


Jag gjorde en hallonkaka på morgonen, för det var klent med fikabröd i frysen.


När alla papper var skrivna och allt annat som Helena skulle ha med sig, så glömde jag totalt att ta kort på Helena och valpen innan de åkte, så jag fick ringa och be att Helena att ta nån bild i Gävle och skicka.


   

Nu är det bara att önska att morgondagens långa resa till Kalifornien ska gå bra.

 

 

Av Kicki Fredlund - Fredag 7 juni 14:56

För första gången på alla år som jag fött upp hundar, så har det varit väldigt tomt på spekulanter, utom de som velat ha tikar.


Det innebär att gossarna i min Q-kull hunnit bli dryga tre månader gamla.


Men senaste tiden har det varit rena ketchupeffekten, så plötsligt är båda sålda.


Gabriella var här på f.m.-fika och vi skulle ta kort på killarna innan de flyttar.


Men oj, så svårt! De var som duracellkaniner när vi skulle försöka få dem att stå stilla på bordet ute på altanen.


 

   

Quick Step, som hämtas i morgon för vidare färd till USA på söndag.

 

   

Quick Pay blir gävlebo, men stannar kvar här till midsommar då han blir hämtad. Han fick träffa sin nya familj igår.

 

 

Det var för kyligt för att fika ute, men vi satt ändå ute på altanen med valparna ett tag.

 

 


Av Kicki Fredlund - Tisdag 4 juni 08:56

Igår var jag till bilprovningen med KIAn, det blev OK rakt över så nu får den rulla ett år till.


Efter det var jag till veterinären med Quick Step "Bruno" för ombesiktning och pass.


 

Här kollar Sören att ID chippet syns. Bruno fann sig väl till rätta.

 

Nu är han redo för den långa flygturen till Kalifornien på söndag.


På torsdag kommer en spekulant på Quick Pay, jag hoppas att personkemin ska stämma, på telefon lät det i.a.f bra.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards