Direktlänk till inlägg 17 juni 2019

Sommarvärmen fortsätter, om än blåsigt.

Av Kicki Fredlund - 17 juni 2019 19:16

Det är så skönt att valparna kan vara ute på altanen en stor del av dagen, för nu är det högsommarvärme, även om det blåser friskt.


Men tyvärr är ett par av valparna dåliga i magen, så idag har jag fått ge dom medicin mot det.


Jag har grävt upp massor av plantor som jag sålt på Tradera, ont i ryggen är bara förnamnet tyvärr.


Åkte till Hedemora och postade dom.


   

En del sover en stund, andra busar. Det är Opal i bädden.

 

 

Idag har en slåttermaskin slagit gräset på allmänningen.

 

 

Jag borde gjort detsamma för länge sen, men fortfarande är gräsmattan oklippt. Får se om jag orkar ut en vända ikväll.

 

     

Skön skogspromenad med hundarna.

 

 

Hundarna fick vänta lite med att få mat, för dom hade sprungit så mycket i skogen. Pju satt i 10 minuter och fixerade matskålarna. Hon som knappt ätit innan hon fick valpar.


 
 
paula

paula

17 juni 2019 21:11

Ja du håller dig sysselsatt, är det inte spårträning så är det utställning, eller så är det försäljning på Tradera eller.....
Du verkar vara oberörd av värmen, önskar jag kunde säga detsamma. Men, i år är jag bättre förberedd, jag har köpt en bordsfläkt som redan fått arbeta och nu har jag också satsat på en myggjagare. Två av mina flickor kommer hit till midsommar o jag vet hur mycket knott o mygg det är uppe på hembygdsgården. Nu hoppas jag den är effektiv och håller odjuren på avstånd. Vad gör ni i helgen? Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 juni 2019 09:17

Jag tycker inte heller om solig värme. Det var faktiskt vidrigt varmt i Leksand, där åskan hängde i luften ett tag.
En bordsfläkt är nog bra, syrran Anita hade en liten fläkt att hålla i handen, den var både smidig och effektiv.
Vad vi gör i helgen? 5 valpar ska underhållas ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.     Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.     Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hopp...

Av Kicki Fredlund - Måndag 17 juni 17:16

Eftersom Gabriella arbetade natt, så var Falcon inte anmäld till Leksand så jag åkte dit ensam med Onyx och Maya.   Jag trodde det skulle bli regn och var klädd därefter, men dagen blev både solig och varm innan den var över.   Jag hade ju an...

Av Kicki Fredlund - Fredag 14 juni 19:10

Trots att tröttheten består så går ju dagarna.   Quick Pay, som jag nu kallar för hans nya namn Loke, busar gärna med mamma Onyx         En gammal bit jeanstyg fungerar bra att ha dragkamp med.     Igår hade Berra tid för ultral...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards