Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:58

Idag drog spårträffarna igång igen, premiär för året.


Jag la spår till Skorpan, Maya och Jolly.


 

Berra brukar ju gå en promenad med Skorpan, men idag var han inte med. Inte nog att han hade ont, han verkar ha åkt på en förkylning för han hade även ont i halsen.


Jag la ett snällt spår på lätt underlag till Skorpan, och det syntes tydligt att hon uppskattade det. Det var mycket länge sen hon gick ett spår.


 

Maya belönas med mjukost på tub när hon har hittat en apport.


 

Boxern Stiffe (eller heter han Siffe?) på väg till sitt spår.


 

Triss fick inget spår, hon är så urusel på det så jag har slutat försöka få henne intresserad.

Men däremot har hon föremålsintresse och gillar att bära, så hon fick göra uppletande av ett par leksaker.


 

Sen la hon sig att vila lite efter att sprungit och letat prylar.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:51

På väg till dagens spårträff åkte jag in till Helena.


 

Där fanns dom ljuvligaste labbevalpar på knappa fyra veckor.


 

Hur söt får man vara?


 

Orsaken till att jag åkte till Helena just idag, var att valparnas mamma Mira inte mår bra p.g.a juverinflammation. Hon var dålig i magen också, så jag hade med mig dietfoder som jag hade hemma, för det är ju inte alldeles enkelt att få tag i på en söndag.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:35

 

Härligt! Nu är vi igång med spårträffarna igen. En söndagsfika smakar aldrig bättre än i skogen.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:06

I fredags hade Berra en så dålig dag att han inte föjde med ut med hundarna.

 

Då åkte jag till en annan skog. Den är lite jobbigare att gå i.

Det är betydligt mer ris att gå i här.

    

 

Trots att det nästan var is på vattnet, så badade Triss mer än gärna i de pölar som fanns.


 

När vi kom hem fick både Maya och Triss bada. Maya skulle ju ställas ut dan efter, så det var ju bra om hon var ren.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards