Alla inlägg den 3 augusti 2022

Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2022 16:20

Igår bakade jag både bullar och hallonkakor på morgonen. Jag gjorde även en plåt med vaniljhorn, som jag lovat till Frallaklubbens utställning i Skåne i helgen.


På e.m åkte vi till Skinnskatteberg via Avesta, där vi hämtade en pryl från Hööks, som också skulle till Joanna för att tas med till Skåne.


 

Vi stannade till utanför Fagersta och köpte hamburgare, som vi åt på rastplatsen lite längre fram.

 

Hos Joanna var det full fart på alla hundarna.

 

Gabriellas valp var trött, så ögonen var lite röda.

 


    

Bob hittar platser att vara på, vare sig det är uppe på en stol eller uppklättrad i Berras knä.

 

 

Den här bastanta magen tömdes under natten, då Saba födde 11 valpar!! Tyvärr var de sista f 4 dödfödda, men 7 st i blandade färger fick hon kvar.

 

Sen vi fikat hos Joanna, så åkte vi hemåt.


Stannade till hos Inger i Ingvallsbenning.


 

Där jag såg att Yrsa gått ner i vikt, jag hade bett Inger att hon skulle se till att Yrsa blev av med lite hull  innan hon ska paras i höst.

 

Hundarna satt ju länge i bilen så vi åkte vidare till Tjärnan så dom fick springa av sig medan jag plockade en bärplockare med blåbär.


   

Maya hittade det gamla benet som hon hittat tidigare. Hon vaktade det noga, så Onyx inte kom för nära.


   

När vi gick tillbaka till bilen så grävde Maya ner benet i mossan för att ha till nästa gång.

 

Vi kom hem först halv 8 på kvällen


Idag åkte vi till skog åt ett helt annat håll än Tjärnan. Det skulle bli regn på e.m så vi åkte redan efter frukost.


     

Där fanns massor av blåbär, jag plockade tre bärplockare på 30 minuter. Hundarna åt blåbär eller busade under tiden.

 

När jag rensat bären och lagat mat, så väntade vi fikabesök på e.m


Det var Roland som kom, det är så kul att han kommer då och då, så Berra får någon att prata trav med.


Idag kom också snickare, som skulle byta några vindskivor som var dåliga. Det ingick i målningen av huset.


Men de fick avsluta det hela efter ett tag, för himlens portar öppnade sig i våldsamma regnskurar.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards