Alla inlägg den 27 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 27 juli 2022 11:08

Målarna har inte varit här än den här veckan. Men det har ju regnat både nätter och dagar, så det har ju inte gått att måla.


Däremot var dom här och målade hela lördagen och söndagen, när jag inte var hemma.


Hade jag varit hemma så hade jag nog sagt till dem att vara mera försiktiga med rabatterna.


 

Alla krukorna, som brukar stå på stenplattorna, står nu i gruset och trängs. Men snart kan de flyttas tillbaka.

 

   

Det är mer nedmejat än vad jag är nöjd med. Det var sagt att en skylift skulle användas för att slippa meja ner rabatten, men så har det inte blivit.

 

I går åkte Cissi och Martin på förmiddagen och hälsade på Gunlög och hämtade samtidigt Ludwig, som varit hos sin farmor och kompisar i ca en vecka.


Cissi och Martin stod för maten, så de grillade medan Berra och jag åkte till skogen med hundarna en timme på e.m Först hade vi varit i Hedemora och handlat lite.


Det blev ingen bild tagen på den goda maten, kryddkorvar och fläskkarré med potatissallad och grönsallad.

 

Men en bild på Ludwig, Martin och Cissi blev det när maten redan var uppäten.


Vid 5-tiden åkte de, för att hinna träffa Peter och Katarina i Norberg innan färden fortsatte hem till Haga i Göteborg.


Idag har jag plockat året första hallon. Det blev ett par liter, av en del gjorde jag en hallonkaka.


 

Det blir mycket hallon i år, men hallonhäcken är bedrövligt eftersatt, så den är tät som ett snår.


Nu ska vi ta hundarna och åka till skogen och kolla efter kantareller och kanske även blåbär.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards