Alla inlägg den 25 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2022 21:45

Cissi och Martin tog sovmorgon (med våra mått mätt), så jag hade varit ute och klippt gräs och vattnat växthus innan dom kommit ner till frukost, som dom fick fixa själva, medan jag gick igenom helgens bilder.


Sen frågade Cissi om det var något vi behövde hjälp med medan dom var här.


Jag har så svårt att be om hjälp, men det är faktiskt en sak som jag inte kan göra längre, med tanke på min högra arm/axel. Tvätta fönster. Då gör vi det sa Cissi. 


Vi skulle åkt till skogen och plockat blåbär, men det blev bara Berra och jag som åkte, medan Cissi och Martin tog sig an fönsterna.


Cissi har fått en del tyger av mig, som jag fått till mattrasor, hon syr hur mycket fina saker som helst, förutom kläder till sina barnbarn.


   

Jag fick ett par jättefina grytlappar som hon sytt.

 

   

Sen vi f.m.-fikat så startade Cissi och Martin med fönstertvätten.

 

Jag släppte av Berra i skogen, för han skulle leta efter kantareller på annan del av skogen än där jag skulle plocka blåbär.

 

I små öar av ris här och där, fanns det faktiskt ganska bra med blåbär.

   

Onyx försåg sig.


 

Medan Maya hittade ett ben, som hon muttrande bar med sig och sen grävde ner när vi skulle tillbaka till bilen.

 

När vi kom hem från skogen hade Cissi och Marin tvättat alla 8 fönster på nedre våningen både in och utvändigt och emellan.


   

Medan jag lagade mat, kycklinggryta, så rensade Cissi och Martin blåbären. Jag hade fått ihop 3 liter.

 

I morgon kommer dom dessutom stå för matlagningen. Det känns som rena julafton att ha dom här.




Av Kicki Fredlund - 25 juli 2022 18:40

Jag kunde ha missat att komma upp i tid på söndag morgonen. Jag hade glömt att ändra på larmet på mobilen.


Vi skulle åka halv 7, så jag hade tänkt gå upp halv 6. Den här gången var det tur att jag sover dåligt och ofta tittar på klockan under natten, men nu när jag kollade på klockan sista gången så var den 5 i 6, så bråttom blev det.


Berra bestämde sig för att sova vidare och inte följa med till Västerås, utan vara hemma när Regina, som sovit över, vaknade.


 

Det syntes tidigt att det skulle bli fint väder, men här ligger dimman tät medan solen försöker ta sig igenom.


Vi kom fram till Västerås väldigt tidigt. Det var bra det, för jag sökte upp utställningskommisarien för att klaga på att det var alldeles för lite tältplatser.


Det var tältningsförbud runt ringarna, fanns bara anvisade platser, som inte alls låg så man kunde följa vad som hände i ringen.


Men då ökade hon ut så det blev plats för ytterligare några tält och vi kom faktiskt att sitta framför ringen, även om det var en bit ifrån.


Jag träffade utställningskommisarien när vi åkte hem, hon kom fram och pratade, undrade hur det gått för oss och sa att de skulle ha möte om att ändra till nästa år, så man kan få sätta upp tält även mellan ringarna.


Här kan man se hur tomt det var runt ringen, för de flesta var ju kvar i sina tält trots att de stod långt bort, för att få skugga i den 25-gradiga värmen. Men vårt tält stod ändå så vi kunde se ringen.


 

Det gick bra för Falcon igen exelent, ck 4:a Bästa Hane.


Domare var Anna Lena Angeria, en ny bekantskap för mig, hon var både trevlig och kunnig på vår ras.


 

Maya blev åter Bästa Veteran med exelent och ck.


  

Men opl. (5:a) i en stor Bästa Tikklas.

 

 

  

Joanna och Bob blev åter Bästa Hane och BIR, BIM blev en finsk championtik vid namn Keltis French Kina.

 

Efter utställningen åkte vi till Skinnskatteberg för att titta på valparna igen.


 

Där fikade vi i Joannas systers hus (systern med familj var på semester)


 

Sen kollade vi på valparna och Gabriella kunde äntligen bestämma vilken av Falcons döttrar som ska flytta hem till henne.

 

 

När jag kom hem på kvällen så kom Cissi och Martin som varit i Dalarna några dar och nu var det i som fick besök.

 

Men kvällen blev ganska tidig, då vi alla var rätt trötta.


Av Kicki Fredlund - 25 juli 2022 17:53

Det har varit mycket utställningar ett tag nu och fler blir det.


I lördags åkte vi till Märsta och Stockholms kennelklubbs utställning. Som vanligt är det Gabriella som kör, vi möttes upp redan kl 6 på morgonen i Hedemora.


Vi kom fram i god tid för att resa tält och relaxa lite innan det drog igång. Det var dessutom 16 hundar av annan ras innan det var dags för frallorna.


Det blåste kyligt hela dan och var bara ca 15 grader. Då är det skönt att ha ett tält att skydda sig i.


 

   

Domare var Moa Persson och åter blev et en fin placering för Falcon. Exelent, ck och trea Bästa Hane

 

Cindy var där med Pjus dotter (Cacis Junior This Is Cacis)

 

Molly fick en lektion av Moa hur hon på bästa sätt skulle få hunden att springa fint.

 

 

Maya fick exelent och ck, blev Bästa Veteran. Maya ser lite uttråkad ut.

 

  

Men hon blev oplacerad i Bästa Tikklass.

Men hennes rosett för Bästa veteran var den största jag sett för det resultatet.

 

 

 

       Joannas Bob (Little Hooligans Blame Someone Else) Blev Bästa Hane, BIR och tog sitt sista cert och blev Champion. BIM blev Pias egenuppfödda Le Suprime Poire Belle-Héléne. 

 

 

På vägen hem stannade vi i Uppsala och åt på en Chop Chop.

 

 

När vi kom hem kom systerdotter Regina, som sov över hos oss. Vi han prata ett par timmar innan det var dags för sängen.

 

Jag skulle ju upp tidigt för nästa utställning, som var i Västerås på söndagen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards