Alla inlägg den 22 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2022 15:06

Du milde vilket oväder som drog fram i natt. Jag hade just somnat när jag hörde att det började regna.


Gick ut på altanen och hämtade in stolsdynorna, som visserligen låg under paviljongens tak, men om regnet tilltog i styrka, vilket det gjorde, så skulle dynorna bli blöta.


Jag tänkte även fotografera blixtar. Kunde knappast ha missat med tanke på att de sken upp natthimlen ungefär var femte sekund. Jag har nog aldrig sett blixtar komma så tätt.


Naturligtvis mullrade åskan både nära och på avstånd. Ibland så nära att jag var rädd att den slagit ner här intill.


Idag är det mulet och graderna har sjunkit från gårdagens hemska +33 till dagens till t.o.m lite väl svala +13 grader.


Inga målare här idag, med tanke på vädret. Men effektiva är dom och ca halva huset blev målat igår, trots värmen.


Jag tömde den ena hinken som jag satt potatisar i, de var otroligt små, men eftersom blasten vissnat så skulle dom inte bli större  även om jag väntat.


Jag tillagade potatisen i ugnen med skalen på tillsammans med en bit lax i foliepaket.


 

Det blev riktigt gott.

 

I morse bakade jag kubbar. Lämpligt att ta med som fikabröd till helgens utställningar. Märsta i morgon och Västerås på söndag.


Det blir tidig avfärd i morgon, så det är bäst att göra så mycket som möjligt klart idag. Steka ägg t.ex perfekt som matigt pålägg till ett par mackor. 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards