Alla inlägg den 3 juli 2022

Av Kicki Fredlund - 3 juli 2022 12:26

Jag klev upp strax efter gryningen i går morse. Utställning i Eskilstuna var målet.


Vi kulle först till Joanna i Skinnskatteberg och samåka med henne därifrån.


Men det var nästan så vi var benägna att vända redan innan vi kom dit, för det regnde så våldsamt att jag knappt såg vägen trots att vindrutetorkarna gick på högsta fart.


Att packa om hundar och prylar mellan bilarna i skyfall var heller ingen höjdare.


Men turligt nog slutade det regna och framme i Eskilstuna var det torrt och fint.


Mitt vimsiga jag hade fått för sig att utställningen var på Ekängens IP (och Joanna hade noll koll), men där fanns naturligtvis inte en själ, för utställningen var dryga milen därifrån på Brukshundklubben!


Det blev lite nervigt för vi trodde att vi plötsligt hade ont om tid att hinna fram i tid.


Men den oron var helt obefogad för när vi kom fram kl 10, så var det fortfarande mer än 20 hundar av annan ras kvar att bli bedömda innan frallorna skulle börja.


Domaren Catrin Westin Lundberg tog god tid på sig med både hundar och utställare. Jag gillar verkligen hennes attityd mot utställarna.


 

Joanna var först ut med sin juniorhane "Nero" Little Hooligans Finders Keeper, som fick exelent med CK, vann klassen och blev Bästa Hane med cert. Hans andra cert, det första fick han dan innan i Borås.

 

 

 Sen visade Joanna Onyx. Jag ville se henne från sidan. Hon fick Exelent trots tanden och blev 3:a i klassen.

 

Maya, som vanligt ensam i veteranklassen, men det förtar knappast hennes resultat. Exelent Ck, sen gick hon förbi övriga tikar och blev Bästa Tik.


Nu stod BIR och BIM mellan Joannas junior och min veteran, där Maya drog längsta strået och blev Bäst i Rasen. Kanske har nån tagit nån bild på BIR och BIM, som jag kan få se senare.


Eftersom Joanna inte hade nån brådska hem, så stannade vi till finalerna, som startade vid 3-tiden.


 

I BIS finalen för juniorer blev Joanna 2:a med Nero.

 

Sen var det dags för Maya i BIS finalen för veteraner.


   

Finalen för veteranerna dömdes av Sara Nordin och Maya tog en hedrande 3:e plats.

 

 

I BIS-finalen för BIM-hundarna så blev Joanna och hennes Litle Hooligans Finders Keeper 3:a.

 

Sen skulle Maya in i ytterligare en final, det var ju om Best in Show. Till min förvåning stod hon kvar efter första gallringen, men naturligtvis placerade hon sig inte bland de 4 bästa bland alla bäst-i-rasen-hundarna.


   

Även BISet dömdes av Sara Nordin.

 

Jag är så klart helnöjd med Mayas resultat.


   

 

Det börjar bli många rosetter.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards