Direktlänk till inlägg 20 juni 2022

Utställning i Leksand

Av Kicki Fredlund - 20 juni 2022 10:59

Igår morse kl 7 mötte Berra och jag upp Gabbi i Säter för vidare färd till Leksand på utställning.


 

Gabriella hade sitt tält med och när det var på plats så var det dags för Berra att ta den första muggen med kaffe. Till närmaste tältgranne hade vi Agneta och Kurre.


Som sig bör startade det med valpar, nu var det i.o.f.s bara två stycken, för två var strukna.


Men Agnetas fina Frenchis Yrsa blev BIR-valp och stannade till finalen.


Sen var det dags för hanarna, inte så många anmälda där heller, totalt 6 stycken.


Men ingen skugga ska falla över Falcon (Travarens On Gard) när han vann sin klass och tog både cert och det nordiska show certet.


Domare var Martin Johansson, som var en ny bekantskap för mig och mina hundar.


   

Exelent med CK 


I unghundskassen för tikar hade Pju (Travarens Next Time) två av sina avkommor ur Cindys kull.


   

Cindys "Tjorven" Cacis Junior Rewrite-Cacis  fick exelent och blev 3a i klassen

 

   

Och kullsystern Cacis Junior This-Is-Cacis fick exelent med CK blev 2:a ukkl och sen Bästa tik 4:a


Jag höll på att missa att jag skulle in i ringen med Onyx, jag var så upptagen av att titta på och fotografera Pjus valpar.


Onyx fick åter nöja sig med VG p.g.a de två lösa incisiverna, som gör att tänderna syns trots stängd mun. Men trots att hon bara fick VG så vann hon ökl.


Nu blir Eskilstuna den 2 juli henne sista utställning, för där är hon redan anmäld, tills hon har tappat de retliga framtänderna, som hon själv fixat när hon tuggar på hårda ben.


Maya fick exelent med CK och blev bästa veteran och 3a bästa tik.


Det blev inga bilder på dem, eftersom Berra missade att han skulle fota.


Jag fick träffa två av mina uppfödningar, då både Nalle och Pju var på plats. Pju blev fullständigt överlycklig när jag hälsade på henne. Cindy hade aldrig tidigare sett henne bli så glad.


 

Falcon klämde även till med att bli Bäst I Rasen före den norskägda Bellorosario Qualita Con Thelma.

 

 

Falcon poserar vid sina vunna rosetter.

 

Vi var många som tycket att gräset borde varit klippt, med tanke på att ganska småvuxna hundar skulle visas där. För Onyx är det en väldig nackdel, för hon vill inte trava när gräset är för högt, då galopperar hon hellre.

 

 

Falcon tyckte nog att det var skönt att sträcka på sig lite inne i tältet.

 

 

Cindy fick HP för Pjus fina avelsgrupp med en BIR-vinnare och två tikar med exelent varav en även med CK och placering i Bästa Tikklass. Det var bara Onyx som skämde det hela med sitt VG.

 

Eftersom vädret var både soligt och med skön värme, så stannade vi till gruppfinalerna. D.v.s Cindy stannade inte för att vara med med avelsgruppen.


Så trots att vår ras var klar till kl 12 och finalerna började kl 15, så stannade vi kvar.


 

Gruppfinalerna startade med BIR-valparna. Efter den första stora gallringen så var fortfarande Agneta och Yrsa kvar, men blev inte placerade bland de 4 främsta.

 

 

I grupp 9 med massor av raser var Falcon kvar efter den stora gallringen ingen placering, men han var ju bland de 6 främsta. Den fluffiga vita hunden bakom Falcon blev BIG-etta.

 

Jag stack iväg och hämtade Maya till Bästa veteran. Jag hade inte tänkt vara med, för chansen till placering är minimal bland alla raserna. Men, va fasen dom kunde i alla fall få se en fräsch vetaren av frallarasen.


Det var 25 st veteraner av vitt skilda raser. Maya var faktiskt kvar bland de 8 sista där 4 skulle placeras, men inte heller för henne blev det nån pallplats.


Kul ändå att alla tre frallorna var med till slutet.


Nu är det vardag ett tag, innan midsommarafton står för dörren.


Jag ska ut och ta reda på mina blommor, de vill nog gärna ha vatten efter gårdagens värme.


Lite ogräsplockning skulle inte heller skada.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards