Direktlänk till inlägg 15 juni 2022

Hemresa på måndagen.

Av Kicki Fredlund - 15 juni 2022 09:18

Eftersom vi stannade till finalen på söndagen, och tur var väl det med tanke på hur bra det gick, så sov vi ytterligare en natt hos Thomas och Katinka.


Måndagen var ju arbetsdag för dom båda, så vi sov lite längre innan vi packade bilen igen och åkte hemåt efter frukost.


Det gick ju så himla bra för mig att köra ner de 40 milen till Trollhättan, men hemresan var lite jobbigare. Jag var trött till en början, det gick över som tur var. 


Jag hade dessutom ont i vänster axel. P.g.a min dåliga högra axel, så håller jag oftast bara ratten med vänster hand, men det blev väl lite för mycket för den också. Det är ett riktigt skit med dessa krämpor.


 

Vi stannade åter vid Borasjön, fikade och rastade hundarna.

 

Men Berra, som är så ostadig på benen nu för tiden, föll handlöst rätt in i en nyponbuske på väg fram till fikaplatsen. Innan jag ens hann fram hade en utländsk ung kvinna hoppat ur sin husbil och hjälpte mig att få honom på fötter igen.


Den här helgen har stundtals varit jobbig för Berra, och man har märkt av hans begynnande demens när han blir extra glömsk och förvirrad.


     

Jag tog en liten promenad med hundarna, det blåste otroligt hårt, men var mest soligt.

 

 

Jag tänkte ta en selfie med Borasjön som bakgrund, men det blev inte så mycket bakgrund.

 

Vi gjorde ytterligare ett stopp innan vi var hemma. Vi stannade till hos Marianne i Norberg, Maya och Onyx fick rasa lite med hennes hundar. Jag hade några kubbar kvar, så Marianne fick bjuda på kaffe.


Gårdagen (tisdag) försvann helt. Jag satt större delen av dagen och gick igenom alla hundratals bilder som blev tagna under helgen. Trött var jag också hela dan, jag t.o.m sov en stund på e.m


Nu får jag ladda lite inför kommande helg. På lördag åker Berra, jag och Gabriella till Joanna i Skinnskatteberg och tittar på Falcon och Ramonas 9 valpar, som då har hunnit bli 4 veckor gamla.


På söndag blir det utställning i Leksand, där jag eventuellt har en uppfödargrupp.


Nyss har jag varit ute och tagit in de rabarber som fanns. Jag skulle göra en hallonkaka och en med rabarber, men såg att jag inte hade tillräckligt många ägg.


 

Så det blev bara en hallonkaka.



 
 
Ingen bild

Ann-Marie

15 juni 2022 11:59

Oj,oj orka säger jag bara. Att ni bara klarar att fara runt så, men det är bra det, håller livsglädjen uppe. Man ska göra det man kan medan man kan så är det bara. Grattis till alla fina utmärkelser som sötnosarna fått. Titta på valpar är något jag håller mig ifrån, är säker på att jag skulle "ramla dit" för jag har ju egentligen bestämt att ingen ny hund.
Jag saknar Baxter och tänker på honom dagligen, samtidigt som jag inser att vara ensam med hund är oroligt när man inte är helt frisk. Har just gått igenom en tid med smärta i höftmuskel, kunde bara gå några få steg inomhus några veckor men nu släpper det för varje dag. Cykla har däremot gått bra, så det har blivit några mil.
Kör försiktigt och lycka till på nästa utställning. Kram

Kicki Fredlund

15 juni 2022 13:49

Resan gick bra på alla vis, inte bara för Mayas framgångar.
Jag förstår att du saknar Baxter mycket. Jag kan inte tänka mig ett liv utan hund, men jag backade på att ta en kull på Onyx i våras för jag trodde inte att jag skulle orka.
Hoppas att du snart blir bra i din smärtande höft.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

15 juni 2022 16:02

Du är duktig du Kicki som orkar fara omkring som du gör, men jag håller helt med Ann-Marie, man får försöka hänga med så länge man orkar. sätter man sig väl till blir man nog sittande.
Tråkigt att Berra inte är så pigg, men hoppas att han orkar åka med dig om det blir aktuellt med utställning på Gotland.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

16 juni 2022 08:54

Det här var första gången på länge som jag "for omkring". På de flesta utställningar har det varit Gabriella som kört och då åker man ju bara med.
Dessvärre går det lite utför med Berra, han skulle nog bara bli sittandes i sin stol om jag inte pushade på.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards