Direktlänk till inlägg 14 juni 2022

Del två lördag, utställning dag ett m.m.

Av Kicki Fredlund - 14 juni 2022 09:55



Vi åkte vid 8-tiden på morgonen till Vänersborg. Det är ca 1,5 mil dit från Thomas. 


Nån fikakorg packades aldrig, eftersom det var så få frallor och de började med dem i ringen kl 9.


Så fika det fick vi göra när vi kom tillbaka till Thomas och Katinka. 

  

Det var en väldigt trevlig och sympatisk domare vid namn Hildeward Hoenderken från Holland.


Vad jag fick veta så var han både veterinär och frallauppfödare.


För min det började det som vanligt med Onyx. Det var 9 tikar i öppna klassen av totalt 27 anmälda frallor. Hon fick exelent och placerade sig 4:a i ökkl.

 

Problemet med Onyx är att hon är måttligt intresserad av detta, men visade sig hyfsat ändå.

 

Maya var ensam veteran och hon avslutade det hela. Domaren var överförtjust i henne och han visste inte hur många gånger han skulle tala om vilken fin veteran hon var.


Domaren gav även öppen kritik på alla som blev placerade, trevligt tycker jag även om det tar lite längre tid då, men med så få frallor som idag så var det bara positivt.


       


Trodde jag väl aldrig att Onyx skulle få kritik för att hon var mullig. Hon som knappt ätit fram till i våras, då hon efter löpet började äta hur bra som helst. Han tyckte också att hon var lazy.


 

Jag gillar verkligen sista meningen. Det känns bra att visa att även en veteran i rasen kan vara pigg och allert.


Efter att ha fikat på den nya altanen hos Thomas och Katinka, så åkte vi med dem till Lysekyl, där deras  nya båt ligger. Den förra båten låg i Hunnebostrand.


 

På väg ner sista biten till hamnen. Vacker utsikt, så helt olik den vi har här hemma. Västkusten är vacker med alla sina klippor.

 

 

Där ligger båten, som inte fått något namn än.

 

 

Berra har just inspekterat alla utrymmen.

 

 

Thomas är på väg ner i den ganska rymliga "källaren" för att kolla nåt med batteriet.

 

 

Sen bjöds vi på en jättegod sallad till lunch.

 

 

Till kvällen grillade Thomas, han är en hejare på grillning och matlagning över lag. Han tycker det är roligt och jag lovar, det arvet kommer inte från oss.

 

Efter  en innehållsrik dag så blev det tidigt i säng. Jag hade dessutom knappt sovit nånting natten innan, så jag var riktigt trött.


Jag får göra ett avbrott här, för nästkommande dag får jag skriva om i ett nytt inlägg.



 
 
paula

paula

14 juni 2022 16:03

Jag ger excellent till bästa veteran, och det är du Kicki! Så snygg, parant och med fin hållning! Grattis förstås också till jyckarna..
Ingen dålig båt din son har, tror det är samma storleksordning som min bror åker omkring i Stockholms skärgård med. Avis är bara förnamnet...
Härligt när ni kan kombinera familjeträff och bästa hobbyn! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 juni 2022 19:23

Du är snäll du Paula!
Nä, det var ingen dålig båt de skaffat sig. Dom älskar ju båda att vara vid havet. Thomas, som har samma avstånd från jobbet till båten som hem till Trollhättan, sover ofta över där och helgerna tillbringas i båten, vare sig den ligger still eller att de åker till nån naturhamn.
Billigt är det ju inte, dom måste betala 30kr/liter för diesel när de tankar i hamnarna.
Det blev en jättelyckad resa, som inte skulle blivit av om det inte var för att Katinka nyss fyllt 50 år.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

14 juni 2022 16:40

Jag håller helt med Paula! Du är verkligen en stilig veteran.
Så fin båten ser ut och så vackert den ligger. Mysigt med grillkväll också!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

14 juni 2022 19:14

Tack! Så snäll du är.
Båten var jättefin. Deras gamla båtplats i Hunnebostrand är för liten, så nu ligger den nya båten i Lysekil i stället.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards