Direktlänk till inlägg 6 juni 2022

Pingsthelgen i bilder,

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2022 11:48

Så har en hektisk pingshelg förflutit.


Sen eftermiddag på fredagen kom Emelie, Henric och Ebba från Göteborg.


       

Ebba blev lite trött av alla nya intryck.


 

En våldsam hagelskul fick vi på fredagen, för övrigt har det varit en solig och varm pingst. 

 

På pingstafton åkte ju Berra och jag tidigt till Norrköping på utställning med Gabriella.


 

I 21 graders värme och sol ställde vi ut våra hundar. Maya skötte sig fint och blev 2:a Bästa Tik. 

Samma resultat fick Falcon som 2:a Bästa Hane. 


Under tiden var Emelie med sin familj i Borlänge hela dagen och träffade sin bror med flera.


   

Emelie tog så fina kort på kusinerna (våra barnbarnsbarn) Novalie, Tuva och Ebba.

 

Igår på pingstdagen så fick jag en hel del hjälp ute. Så tacksam för det eftersom min rygg är allt annat än bra för tillfället. 

 

 

Leksaker kan man hitta både bland hundarnas saker.

 

Eller bland kökets burkar.


 

Emelie hjälpte mig att sätta ner dahliorna i krukor. Jag får fortsatta idag med övriga blommor.

 

   

Även Ebba hjälpte till.

 

 

Emelie planterade även om mina tomatplantor i större krukor/hinkar.

 

 

Medan Henric röjde i komposten, som hade blivit så full av kirskål.

 

 

Under tiden fixade jag maten, som blev ugnsbakad laxsida.


Vid 5-tiden igår så lämnade dom oss för att åka hem igen till Göteborg.


I eftermiddag ska vi åka och gratta Ylwa, som fyllt jämna 80 under helgen.


 
 
Ingen bild

Yvonne

6 juni 2022 22:12

Låter som en riktigt trevlig pingsthelg!😊 Även om det kan bli lite mycket full fart ibland.😏
Hälsa Grattis till Ylwa från mig.

Kicki Fredlund

7 juni 2022 11:01

Ja, det hände en del på kort tid.
Eftersom det var igår som jag och Marianne grattade Ylwa, så visste jag inte om din hälsning.

 
Ingrid

Ingrid

6 juni 2022 22:17

Vilken händelserik och trevlig pingsthelg ni har haft och så bra att du fick lite hjälp med trädgårdsarbetet och den där lilla hjälpredan Ebba är ju bara för näpen.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

7 juni 2022 11:00

Det var så mysigt att få ha dom här en hel dag.
Ebba tjattrade på, så hon kommer troligen att prata tidigt, hon är ju bara 14 månader.
Nu på väg till Avesta. Berra ska få en ny skallröntgen, p.g.a hans ständiga huvudvärk.
Kram

 
Anki

Anki

7 juni 2022 10:48

En bra helg både för er och mig! Härligt att ni fick så mycket hjälp av både stora och små!
Är så glad att jag åkte in till stan och fick träffa er!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

7 juni 2022 10:55

Ja, tack för att du gjorde dig besväret att komma till utställningen. Det är så trevligt att få träffa sina bloggvänner irl.
Kram

 
paula

paula

7 juni 2022 18:13

Så många hjälpredor du fick, toppen! Nog orkar du stå med mycket jobb för att få till dina sommarblomster. Ser samma iver här, oj så det planteras och grävs. Det finns ett undantag, en uteplats med plastbladsbeklätt staket och plastblommor på svaj. Gissa vem...kanske käringen mot strömmen
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 juni 2022 18:55

Jag vet din inställning till trädgårdsarbete.
Om jag vore pigg i kroppen så skulle jag kunna hålla på, om inte hur länge som helst, så i alla fall länge.
Plastblommor är nog också bra (på långt håll och svaga ögon)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards