Alla inlägg den 24 maj 2022

Av Kicki Fredlund - 24 maj 2022 08:30

Igår blev äntligen gräset klippt. Det gick egentligen bättre än vad jag trodde. 


Ryggen klarade det bra, jag blev bara väldigt flåsig, ändå delade jag upp klippningen på tre tillfällen.


 

Men gräsmattan ser sämre ut än nånsin, med kala fläckar och massor av brun mossa.

 

När ändå ryggen var skapligt bra, så passade jag på att klippa ut vissna grenar ur snöbärsbuskarna och fjolårskvistarna ur hallonhäckarna.

 

 

Så nu ligger det rishögar både här och där som jag ska flytta på idag, utan att bli riven på armarna.

 

Mossfloxen är nästan helt begravda av ogräs.

 

Några små tulpaner trängs med fänrikshjärtan.

 

Hur ska jag våga plantera ut mina små blomplantor här, när det är en katt här dagligen och gräver gropar i jorden.

 

Idag tog jag honom nästan på bar gärning. Jösses så snabb han var att lämna tomten.


  

Förbaskade gurkplantor, åter bara hanblommor på samtliga. Bara att kasta dom.

 


 

Det fick bli bara soppa och förgräddade minifrallor, som jag gräddade klara. 

 

I söndags var vi och spårade. Nu börjar vi bli ett gäng igen som träffas i skogen.


Ylwa hade lagt spår till Maya, som Maya fixade perfekt. Här är resultatet med pinnar och annat.

 

 

Jag hade lagt Pumas spår, hon spårade bra, men struntade i apporterna, utom en, som hon här får sin belöning för. Puma hade fyllt 4 år dan innan.


Sen var hundarna trötta och nöjda.  

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards