Alla inlägg den 23 maj 2022

Av Kicki Fredlund - 23 maj 2022 08:38

Selfie med ord startades av Aina på bloggen Klimakteriehäxan och i hela 17 veckor hittade hon på nya utmanande frågeställningar till oss deltagare i den här lite svåra men roliga utmaning.


Nu hjälps vi åt med frågorna och denna vecka står jag, Kicki, för selfien och det handlar om drömmar

Som vanligt ska svar 2 börjar med sista bokstaven i svar 1 osv. Det går bra att bara svara med ett ord men lika bra att även utveckla svaret med en förklaring. Här får man göra som man själv vill.


1. Drömyrke: Veterinär (det blev jag ju inte, bara djurvårdare och sen hästskötare under alla yrkesåren)

2. Drömresa: Reykjavi(förr hade jag gärna velat åka till Island, men nu har jag inga resedrömmar längre)

3. Önskedröm: Krigsslut i Ukraina (om det ändå vore så väl)

4. Sanndröm: Trisslot(nu blev ju min vinst en hund som jag döpte till Triss och hon var verkligen en vinstlott, dessutom i min första kull på för mig en ny ras)

 

På bilden är Triss 3 månader och man kan redan se att hon kan bli något extra i utställningsringen.

 

5. Mardröm: Trolpå nätet, men även trollet Putin i Ryssland.

6. Drömställe: Liggande i sängen, (de flesta drömmer väl där, så även jag, men jag minns aldrig mina drömmar.)

7. Drömdjur: Näpna valpar (jag har ju haft ett antal genom åren)

 

8. Drömmiddag: Restaurangbesök på lyxkrog (undrar om man kommer att få uppleva det)

9. Drömman/Kvinna: Karln (Berra) som stått ut med mig i mer än 60 år måste väl vara en drömman.

10. Drömsemester: Nära hemma. (Har ingen längtan att komma bort.)

11. Drömserie på TV: Allt som är fängslande och gärna spännande.

12. Dröm, vilken som helst: Tillräckligt frisk för att kunna fortsätta att gå i skogen med hundarna och en svampkorg på armen.


 


Nästa vecka är det Ditte som håller i "stafettpinnen"


Skriv gärna i kommentarsfältet om du också nappat på det här, så jag kan titta på dina svar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards