Alla inlägg den 16 maj 2022

Av Kicki Fredlund - 16 maj 2022 18:50

Igår hade Marianne med sig två säckar med tyger när hon kom till spårningen.


Jag har nämligen fått tyger till mattrasor, som hon fått av en bekant. 


Så idag åkte vi till Norberg och hämtade resterande två säckar med tyger.


Våra hundar hade så trevligt tillsammans med Mariannes flock.

 

Doris, som börjat gråna rejält, Nala, Onyx och Tjingis. 

 

Marianne fixade fram f.m-kaffe, jag hade gjort kubbar på morgonen och tog med mig dit.

 

Onyx pussig som vanligt

 

 

Hon blev ganska trött av all lek med de andra hundarna och pustade ut lite emellanåt.

 

Maya tog sig friheten att hoppa upp i en av stolarna.

 

 

Inne fick vi träffa Mariannes nya katter, Bill och Bull. Men det är bara Bill som blev med på fotot, här tillsammans med Nala.

 

   

Många av tygerna var jättefina, nya eller knappt använda, många var gardinlängder eller påslakan.

 

 

Något helt annat. Här vid husgrunden är det något djur, troligen möss eller råttor som plockat med sig ett helt lager av solrosfrön och havre.

 

Det konstigaste är att vi varken har solrosfrön eller havre.



Av Kicki Fredlund - 16 maj 2022 17:32

Den här veckan är det Femfemman som ger oss underlaget till ordselfien.


Det känns bra att den roliga utmaningen kunde få fortsätta i stafettform.  

Alla kan vara med, det enda som gäller är att svara så sanningsenligt man kan, genom att använda den sista bokstaven i föregående fråga som startbokstav på nästa.  En ytterligare förklaring inom parentes gör att det blir ännu roligare att läsa de olika svaren, med eller utan bilder till. 


Nu till de 12 frågorna:


1. Postadress: Vikmanshyttan en mil utanför Hedemora sen 13 år tillbaka, tidigare 37 år i Stora Skedvi.

Född i Spånga, en förort i Stockholm.

2. Ett rum: Naturligt vill jag svara vårt vardagsrum på 47 kvm, en utbyggnad på det ursprungliga huset.

3. En plats i mitt hjärta: Många, 3 barn. 9 barnbarn och 6 barnbarnsbarn, men även platser som har med naturen att göra.

4. En god egenskap hos mej: Anamma (jädrar) Vet ofta vad jag vill och varför.

5. En sämre egenskap: Avbryter när nån annan pratar. Speciellt om man redan hört de som sägs ett antal gånger (jag vet, det är en mkt dålig egenskap).

6.Svårt att motstå: Rea, men det stämmer inte längre. Förr var bokrean årets höjdpunkt bland reorna, men jag läser inte längre, lyssnar bara på ljudböcker. Och kläder har jag slutat att köpa vare sig det är rea eller inte.

7. Svårt att stå ut med:  Avskyvärda fästingar, älgflugorna kommer som god tvåa.

8. Överskattat: Räkor, jag tror knappt att jag köpt några nån gång.

9. Underskattat: Rabattrensninrofylld sysselsättning när/om kroppen vill vara med.

10. Stolt över: Gulliga hundvalpar, som vuxit upp till trevliga familjehundar och framgångsrika på utställningar.  

11. Trevlig hushållssyssla: Risk för att det inte finns nån som är trevlig.
12. Mindre trevligt hushållsgöromål: Kolla svaret ovan.
 
Nästa vecka är det jag som ska fixa underlaget till en selfie. Vad har jag lovat nu?
 
 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards