Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Kicki Fredlund - 12 maj 2022 17:01

Vi var på begravning idag och det var en sorgsen tillställning.


Det var närmare 100 personer närvarande i kyrkan.


   

Kyrkan i Hedemora är väldigt vacker.

 

Det spelades en del musik, förutom ett par psalmer.


En man, jag vet inte vem, sjöng Vikingarnas låt Liljor.


Jag kan inte låta bli att återge texten här.


Här på jorden idag mens vi lever
Finns det dom som ger oss hårda ord
Men sedan när dörrskylten är nere
Så strör dom ofta liljor i vårt hår
Här på jorden behövs våra blommor
Ett vänligt ord när man är svag och trött
Vill du inte ge mig blommor mens jag lever
Kom inte hit med dom när jag har dött
Kom till mig med dina blommor mens jag lever
Och låt mig få njuta av dem då
Vänta inte tills jag är död och borta
Med att då som först strö liljor i mitt hår
Kom till mig med dina blommor mens jag lever
Och låt mig få njuta av dem då
Vänta inte tills jag är död och borta
Med att då som först strö liljor i mitt hår
Vänta inte tills jag är död och borta
Med att då som först strö liljor i mitt hår
 
Begravningen avslutades med Barbros egen önskan av musik. Den stora dagen, som brukar sjungas av Linnéa Henriksson, men som här spelades endast instrumentalt.
 
 
Det skulle bli en minnesstund efter kyrkan i Smedby, men den var flyttad till Sjärnsund p.g.a det stora antalet människor.
 
Men Berra och jag följde inte med dit, vi hade hundarna ensamma hemma och misstänkte att det skulle bli ganska sent för dem.
 
 
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards