Alla inlägg den 18 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 18 januari 2022 17:46

Som alltid den här årstiden så är jag latare än latast och får verkligen inte mycket gjort.


 

När jag släpper hundarna lösa när vi är framme vid sjön, så rusar dom iväg som tokar.

 

 

Men efter ett tag lugnar dom ner sig och kan t.o.m stanna upp för att kolla utsikten från en båt, som ligger upp och ner vid sjökanten.

 

 

Fläckvis är det otroligt isigt och halt, när jag går med kopplade hundar utefter vägen.


På f.m skalade jag drygt ett kg potatis och tärnade fläsk och lök.


 

Sen gjorde jag kroppkakor, som räcker till en middag till, för jag gjorde 16 st ganska stora. Jag äter tre st, Berra 5.

 

 

Av Kicki Fredlund - 18 januari 2022 09:34

Klimakteriehäxan bjuder in till ytterligare en selfie.


Och här kommer "mönstret" till en ny SELFIE i ord. Tolv saker handlar det om. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du känner för!


1. Där har jag bott: Stora Skedvi, där bodde vi i 37 år innan vi flyttade hit till Vikmanshyttan

2. Känsla: Ilska, som jag dessvärre känner allt för ofta

3. Bärs: Axelremsväska 

4. Smycke: Amulett av en boxer, som är det enda smycket jag bär

5. Trevlig vrå hemmavid: Tvättstugan, bra att den finns och så mycket mer än en vrå är den inte

6. Fågel: Nötskrika, jag är urkass på fåglar, men en sån skulle jag nog känna igen

7. Bästa plagget: Allväderskängor, haft ett par i 10 år, som jag älskar

8. Hörvärt: Rådjursmannen: mina sju år i vildmarken, den ljudboken gillade jag

9. På fötterna: nånting varmt, för vi har så golvkallt 

10. Sött: Tioveckors valpar, spelar inte så stor roll vilken ras, de flesta är söta vid den åldern

11. Viktig accessoar: Här går jag bet

12. Idol: Idoler har jag inga, eller väldigt många


Lycka till! Glöm inte lägga in länk till dig i kommentarerna om du hänger på! 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards