Direktlänk till inlägg 16 januari 2022

Så trevligt!

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2022 18:22

Peter ringde på f.m och kollade om det var ok att komma hit. Självklart var det det!


Precis lagom till 11-kaffet kom Peter och Ville.


Efter fika och före maten så gick vi på promenad med hundarna. Peter och Ville ville ha sparken med, trots att den fick bäras ända till sjön.


 

Jag ville inte ut på den snorhala vattenblöta isen.

 

  

 Men det var ingen hit att gå här heller.

 

   

Det blåste ganska kraftigt, så Peter testade sparksurfing, han fick faktiskt upp fart med att bara stå med armarna utåt och låta vinden sköta resten.

 

 

Hemma igen, så var hundarna lugnare, dom blir rätt vilda när det kommer folk, så Ville kelade med Onyx i stolen en stund.

 

 

Sen snuttade Onyx en stund på sitt gosedjur tills hennes ögon gick i kors.

 

Vi åt en kycklinggryta, som jag lagade till med lite thaismak och ris till.


 

Sen knallade Ville på gåbandet i 20 minuter.

 

 

Medan Peter pusslade på det mariga träpusslet som jag haft framme ett tag nu.

 

Vid 5-tiden åkte Peter och Ville, det var så trevligt att haft dom här i princip hela dagen.



 
 
Ingrid

Ingrid

16 januari 2022 22:25

Så trevlig med besök av barn och barnbarn!
Men att de vågade sig ut på isen, de såg allt annat än säker ut. Fast har man spark kanske det går bra ändå.
Ha en fin ny vecka!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 januari 2022 10:05

Peter kan ju komma oftare nu när han pluggar bara 3,5 mil härifrån. Ibland har han Ville på helgerna, som igår.
Det var ingen fara med isen när de hade en spark att hålla sig i, isen är tillräckligt tjock, men attan så hal sen all snö uppe på isen tinats till vatten.
Ha en fin vecka du också!
Kram!

 
Anki

Anki

17 januari 2022 10:48

En härlig dag med trevligt besök! Ser verkligen halt ut där på isen!
Ha en fin måndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 januari 2022 14:36

Ja, det var så trevligt att ha dom här, faktiskt hela dan dessutom. Isen var verkligen snorhal, så jag testade den inte, men det gjorde Maya och Onyx som for fram som Bambi på hal is.
Ha en fortsatt bra dag!
Kram

 
paula

paula

18 januari 2022 23:17

Vilken trevlig samvaro! Jag ville gå på isen idag men det låg så mycket vatten ovanpå så jag ångrade mig.Och pusseldillet har gått i arv ser jag! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 januari 2022 09:04

Nu när Peter pluggar i Avesta (och bor på skolan) så är det ju närmare och enklare att åka hit än tidigare. Han har hyrt ut sitt hus medan han pluggar.
Jag håller mig borta från sjöisen tills det kommit lite snö på den igen.
Det var en nyhet för mig att även Peter gillade att pussla, annars är det ju jag och Cissi som har den "lasten".
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards