Direktlänk till inlägg 13 januari 2022

Selfie, en till ordlek

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2022 10:23

Här kommer en ny SELFIE i ord. Tolv saker handlar det om. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du känner för!
 
Jag har hittat den hos Ingrid, men även hos Paula,
 

1. Efternamn: Fredlund, ett efternamn som jag haft i snart 60 år!

 

2. Blomma: Dahlia, en av mina absoluta favoriter.

 

3. En flicka du känner: Angelika, en mycket trevlig god vän.
 
4. Favoriträtt:  Ansjovislåda, egentligen heter det ju Janssons Frestelse, men det var nästan omöjligt att hitta en rätt på A, som jag dessutom gillar.

5. Barnbok: Alfons Åberg

6. Något du aldrig tar på dig: Glamourkläder, nä jeans och tröja är mera min stil.
 
7. Låt du inte glömmer: Ring ring med 
Abba
 
8. Mat du gillar: Gratänger av olika slag.

9. En grej från balkongen: Relaxstol, typ baden baden.

10. En plats du vill besöka: London, men egentligen är det inte så noga, har nog rest ganska klart.

11. Sömnknep: nattlyssna på P4plus

12. Lyssnar gärna på: Spännande ljudbäcker.
 
 

 
 
Ingrid

Ingrid

13 januari 2022 11:25

Bra jobbat Kicki! Det blev ju riktigt bra. Jag tycker också att det känns som om jag rest färdigt. Mitt pass går ut nu snart och jag tänker inte skaffa något nytt.
Ha en skön torsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

13 januari 2022 11:56

Ibland är det svårt att hitta ett svar, man vill ju att det ska vara ärligt och inte bara taget ur luften.
Ha en skön dag du också! Här är det 4 plusgrader, men det blåser som attan.
Kram

 
Anki

Anki

13 januari 2022 11:44

Så kul att du är med! Roligt att läsa dina svar!
Ha en fin torsdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 januari 2022 11:54

Jag gillar såna ordlekar.
Ha en fin dag du också!
Kram

 
paula

paula

13 januari 2022 23:21

Så kul att du också hakar på! Det är strongt att fira 60-årsbröllop. Inte så många som får göra det. Sen har ju ni varit i lag längre än så...där kan man tala om fastvuxna!
Så du gillar inte aladåb? Fyndigt att döpa om rätten så den passar in. Numera gör jag inte så mycket gratänger, när vi var fler i hushållet blev det ofta gratänger, numera mest när jag vill ha kylrensning. Du är alltid stilig Kicki, oavsett vad du har på dig. För du är en stilig kvinna.
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 januari 2022 09:45

Det var lite marigt ibland att hitta ärliga svar, man vill ju inte svara vad som helst. Aladåb gillar jag inte och ankbröst har jag aldrig ätit.
Stilig? Jag tror jag rodnar, snällt sagt av dig.
Kramen

 
Vilt og vakkert

Vilt og vakkert

15 januari 2022 10:13

Heisann, da lærte jeg at Dahlia er det samme som krysantemum, stemmer det?

http://https://viltogvakkert.blogspot.com

Kicki Fredlund

15 januari 2022 10:27

Nej krysantemum är en helt annan blomma. Om du googlar kan du se skillnaden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards