Direktlänk till inlägg 12 januari 2022

Till Falun.

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2022 18:48

Idag hade Berra tid på Blodmottagningen i Falun.


Det visade sig att hans myelom (blodcancer) visade så förhöjda värden att en ny omgång cellgifter ska sättas in.


De skulle försöka ge honom en tid 21 januari, när han ändå ska till lasarettet till ÖNH.


Vi stannade sen till på hemvägen och tog en fika på City Gross.


   

Berra tog en redig macka och jag årets första semla.

 

Handlade lite på ICA i Säter, sen gick vi med hundarna på sjön när vi kom hem.


 

Berra gick med på sjön idag.

 

Det blev lite inkallningsövningar med hundarna. Filmade en snutt, men det går inte att ladda upp nån video här. Jag kanske lägger den på FB i stället.




 
 
Anki

Anki

13 januari 2022 09:48

Så tråkigt med Berras försämrade blodvärden. Bra ändå att det upptäckts och att han kommer under behandling igen, även om det kanske blir tufft.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 januari 2022 10:56

Berra fick reda på att han hade Myelom för 11 år sedan. Han kollas med blodprover ca var tredje månad, så Hematologen har full koll på honom.
Det här blir tredje gången som han behöver behandlas. Det gick 5 år mellan första och andra gången och nu har det gått nästan lika länge igen.
Det är en obotlig cancerform, men inte dödlig om man svarar på behandlingen, vilket han gjort.
Men han har mått skit av cellgifterna.
Kram

 
paula

paula

13 januari 2022 23:23

Men fy så trist, just för att han mår skit av cellgifterna. Inte konstigt alls, det är ju gifter han får. Inte roligt att se fram emot, men det är nog bara att finna sig. Han är allt bra tålig, inte många män som är som din Berra.
Ge en kram från mig, du får en du med!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 januari 2022 09:41

Nog är det lite synd om Berra som alltid har ständig värk, dessutom nu en, mer än vanligt, irriterad kärring. Han böjar bli väldigt glömsk, mer än vad som är att vänta p.g.a åldern och det har jag svårt att tackla.
Jag har skickat en kram från dig.

 
Astrid

Astrid

14 januari 2022 15:36

Ja det är ett elände med dessa sjukdomar
Hoppas att ha inte behöver må dåligt av cellgifterna
Det är ju så olika
Kram på er

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

14 januari 2022 18:13

Dessvärre kommer han nog må lika dåligt denna gången, för det är ju samma sort han ska få som tidigare.
Men det är ju en övergående period som han måste stå ut med.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards