Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 7 januari 2022 11:00

Även om det är en vanlig vardag idag, så blir man (jag) dagvill, men det är ju fredag.


Idag är det kallt ute -16 grader.


 

Inte konstigt att Maya och Onyx ville ha sovmorgon och var måttligt intresserade av att gå upp för att släppas ut.

 

   

Det blev inte mycket till firat på min 78-årsdag igår. Men jag gjorde i.a.f en simpel tårta av köpta tårtbottnar. De hade legat i skåpet mer än en månad. Undrar just vad dom har i den för att den ska hålla så länge utan att mögla?

 

Men jag fick massor av grattis på telefon och ännu fler på FaceBook. Dessvärre kommer jag inte in på min tidslinje där för att kunna tacka alla en och en.


Igår blåste det nåt alldeles hemskt, så trots att det var måttliga -7 grader just då vi var ute så var det svinkallt ute på isen.


 

Onyx kanske tittar efter människorna, som nyss var vid slogboden.


   

Ganska häftigt att se de olika partierna av snö och is. Isen var dessutom snorhal, så Maya och Triss halkade omkring emellanåt. Mycket sprickor var det också.

 

Igår invigde vi vår uppkoppling till TVn från nätet. Började titta på Folk med ångest på Netflix, som jag trodde var en långfilm, men det var 30 minuters avsnitt.


Tyvärr slutade det med att fjärrkontrollen sa upp sig, så jag kunde varken stänga av eller sätta på igen, den var bara död!


Bytt batterier och testat idag igen, men lika stendöd. Så det blir att fortsätta att titta på vanliga TVns utbud, tills jag förhoppningsvis får hjälp nån stans ifrån.


Dags för 11-kaffet.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards