Alla inlägg den 5 januari 2022

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2022 18:18

Ankis blogg såg jag denna ordlek.


Man använder sitt eget namn som start … i mitt fall Kicki – svarar på tolv frågor och varje svar ska starta på det senaste svarets sista bokstav.


Namn: Kicki

Djur: Igelkott

Pojknamn: Thomas (äldste sonen)

Färg: Solgul

Film: Lyftet (ingen jag sett)

Något du bär: Tröjor

Dryck du gärna dricker: Rödvin (i ytterst måttliga mängder)

Mat du gillar: Nötfärs i olika former

En grej från badrummet: salva

En plats du besökt: Avesta

Anledning att vara sen: Avsaknad av klocka

Något du haft men inte saknar: Askfat


Kopiera, skriv in dina egna svar och lägg in en länk till inlägget som kommentar så vi andra kan kolla! Kanske bjuder du på en spännande träda-fram-are? Lycka till!

 

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2022 15:49

Men va fasen, jag bakade bullar i morse och nya ugnen var t.o.m sämre än den gamla. Snacka om att hamna ur askan i elden.


Det är möjligt att jag kommer tillrätta med den till slut, men de 4 plåtarna som jag gräddade idag, hade åtskilligt mer att önska. Jag testade allt, varmluft, högre värme, längre tid i ugnen, men ingen plåt blev bra. Tur ändå att bullarna smakade hyfsat.


 

Med varmluft så blev de bakersta bullarna svarta, resten ingen färg alls. Tur att jag var ensam i köket med min ilska.


Till fikat kom Cissi och Martin, som var på väg hem till Göteborg efter ett par dagar med Cissis barn och barnbarn i Borlänge.

 

Martin håller ett paket i handen, det var en present till mig, en sorts cromcast, som gör att vi nu kan se SVPlay och andra kanaler direkt på TVn. Tidigare har jag bara tittat på datorn på såna program.


Tur att dom stannade så länge att Martin hann installera nymodigheten åt oss.


Nu är det bara att börja beta av alla serier som jag vill se. Hur det då blir med mitt boklyssnande kan man ju undra.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards