Direktlänk till inlägg 8 december 2021

Oväntat men mycket trevligt besök.

Av Kicki Fredlund - 8 december 2021 14:59

Idag har det slagit om i vädret, tack för det!


-11 grader och lätt snöfall på f.m Inomhus nästan acceptabla 18 grader, men jag har eldat upp till 20.


Berra hade just gått sin promenad mitt på dan och jag skulle just ut med hundarna, när vi plötsligt fick besök av Angelika. Så jättetrevligt att ses igen, hon har ju aldrig varit här tidigare, vi har bara träffats på söndagsspårningarna.


Självklart sköt jag upp promenaden med hundarna och bjöd på kaffe i stället.


   

Men lite senare blev det sparkpremiär på sjön. Det var riktigt skönt att ta sig fram på den plogade slingan i 8 minusgrader.

 


 Hundarna sprang som tossiga, men naturligtvis slutade att springa när jag skulle filma deras framfart.


 
 
Ingrid

Ingrid

8 december 2021 18:55

Så kul att se hundarna fara fram på isen.
Här har kylan mildrats och nu i kväll vid 7-tiden har vi bara någon enstaka minusgrad.
Ha en fin kväll!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

9 december 2021 09:00

Det är normalt en himla fart på dom mest hela tiden, vare sig vi är i skogen, eller som nu på isen.
Tack och lov slipper man frysa inomhus nu när det bara är -3 ute, precis lagom tycker jag.
Kram

 
Anki

Anki

9 december 2021 07:08

Trevligt med oväntat besök ... och kul att se hundarna springa på isen :)
Skönt med mildare väder ... bara -3 här nu :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

9 december 2021 08:58

Ja, visst är det trevligt när nån "vågar" titta in helt spontant.
Hundarna är inte lätta att vare sig fota eller filma. Jag hinner aldrig med, för dom har oftast redan upphört med det jag vill ta kort på eller filma.
Vi har också -3 idag, så precis lagom i mitt tycke.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards