Direktlänk till inlägg 25 november 2021

Jobbigt, det är bara förnamnet!

Av Kicki Fredlund - 25 november 2021 15:45

Trots att jag borde vara ganska ok nu i förkylningen, så fortsätter jag att snora, men inte hosta så mycket längre.


Men! Jag är ju så himla trött. Då menar jag inte trött, som sömnig för det är jag inte. Har inget behov av att lägga mig och vila en stund.


Men trött/matt, orkar ingenting!


Promenaden med hundarna, som idag bara gick till badplatsen, gjorde mig helt slut.


 

Isen har börjat lägga sig, vilket gjorde mig rädd, när Onyx var på väg att testa den.

 

   

Hundarna så nöjda med att utforska dofter igen.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

25 november 2021 18:21

Så tråkigt att du mår så dåligt Kicki!
Ni måste ha haft riktigt kallt om isen redan börjat lägga sig, men jag förstår att du blev rädd när Onyx tänkte prova den.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 november 2021 09:53

Jag mår egentligen inte dåligt, det är bara så jobbigt att förkylningen inte går över. Vem vill snora och hosta hela tiden?
Jag tyckte också att det var konstigt att isen började lägga sig, för vi hade inte alls haft kallt då. Men idag är det -8,5 grader!
Tack!
Kram

 
paula

paula

25 november 2021 23:16

Men Kicki, det är nog inte helt ovanligt att man är seg och sliten efter en sån pärs som du gått igenom. jag menar det var ju inte nog med förkylningen utan även magproblemen som du fick på köpet. Tålamod, ta dagen som den kommer, idag var det ju sol och genast blir man lite gladare. Men jag vet, du är van att var jämnt i farten, men bara lugn, det kommer tillbaka! Plötsligt har tomten lagt en påse energi under granen...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 november 2021 09:50

Men så här seg, det kunde väl ändå vara nån måtta.
Den påsen energi skulle jag gärna vilja ha, för min hjärna säger att jag borde julstäda, baka saffransbröd och kakor m.m Medan kroppen säger nåt helt annat.
Kram

 
Anki

Anki

26 november 2021 09:16

Jobbigt med tröttheten, men det är som Paula säger, ganska normalt efter det du gått igenom - och ju äldre vi blir, desto längre tid tar det att återhämta sig.
Fina bilder från din promenad!
Ha nu en bra fredag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 november 2021 09:47

Förkylningen vill ju inte ge sig, det är ett evigt snorande och hostande, trots att jag egentligen inte alls är sjuk längre.
Men du har nog rätt i att det tar längre tid att hämta sig ju äldre man är.
Tack för att gillade mina bilder, som ändå inte är nånting mot dina.
Det blir en lat fredag, ha en bra du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards