Alla inlägg den 15 september 2021

Av Kicki Fredlund - 15 september 2021 16:42

Det var bara +3 grader när jag gick upp i morse vid 7.


Men solen sken och frampå dan hade vi mellan 13 och 15 grader.


   

Hundarna var på bushumör i morse, Onyx tittar uppfordrande på mig för hon tyckte jag skulle  leka med henne och den mjuka bollen.


Vi fick sällskap av Roland ill 11-kaffet.


Jag visste att han skulle komma, för han ringde innan,  så jag hade gjort en äppelkaka. Hallonen är nu slut för säsongen, så jag plockade in fallfrukt av äpplen i stället.


Ett par timmars trevligt prat blev det, sen åkte vi till Hedemora.


Man skulle kunna tvätta bilen gratis idag på Glimra i Hedemora, men inte sjutton gick det. Man skulle ladda ner en app, så det gjorde jag, men sen fick man inga vidare instruktioner hur man skulle göra för att få den där gratistvätten, så jag fick snällt betala som vanligt.


Jag skulle även tanka bilen, men pumpen slog ifrån efter 1 liter!! Det viade sig att jag hade 10 öre kvar  på mitt betalkort. Jag visste ju att det inte var mycket kvar inför pensionen som kommer om ett par dar, men jag hade glömt att jag köpte hundmat på Granngården i måndags.


Det blev till att flytta över lite pengar mellan kontona, tur att mobilen var med.


På tal om pension så fick både Berra och jag avslag på beslut om inkomstpensionstillägg.


Man skulle ha en pension mellan 9.000 och 17.000 kr. När jag ringde och frågade varför vi blivit nekade, så fick jag till svar att vi hade mindre än 9.000 i månaden och därför inte var berättigade.


Ja,ha, så den som har låg pension får ingen höjning, bara den som har lite mer. Mycket märkligt beslut av regeringen.


Vi plockade trattisar i Hedemoraskog, så nu har vi dryga 10 liter att rensa.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards