Direktlänk till inlägg 14 september 2021

Barn och barnbarnsbarn.

Av Kicki Fredlund - 14 september 2021 18:26

Idag fyllde äldste sonen 56 år, hur nu detta kan vara möjligt. Kan man vara jämngammal med sina barn?


Det blev bara ett samtal till Trollhättan och gratta.


Jag startade morgonen med att baka bullar.


Berra gick ut och röjde lite med trimmern.  

 

   

Det blev en ganska sen eftermiddagspromenad i Tjärnan med hundarna.

 

Berra hade två liter gula kantareller att rensa när vi kom hem. Det är ofattbart att det fortfarande kan finnas kantareller, med tanke på hur många som går och plockar där.


Alldeles för sällan kan vi träffa våra barn, barnbarn och  barnbarnsbarn p.g.a avstånden,  men vi får bilder skickade då och då på de allra minsta, så vi ändå kan följa deras utveckling.


 

I Alingsås finns lilla Charlie.

 

 

Här med pappa Felix.

 

 

Ebba (boende i Göteborg) är intresserad av vad som finns i koppen.

 

  

Här tillsammans med mamma Emelie.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

14 september 2021 22:05

Grattis till sonen och till dig!
Vilka fina bullar du har bakat. Det är länge sedan jag bakade bullar nu, för jag äter det inte själv och ha bullar liggande i frysen är inte roligt.
Så underbara bilder på era barnbarn och barnbarnsbarn.
Kram

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 september 2021 09:11

Tack! Ja, nu är snart även den yngste inne i 50 åringarnas skara, då han fyller i november.
Jag äter mycket gärna bullar (alltför gärna egentligen).
Jag blir så glad när föräldrarna skickar bilder på de små.
Kram

 
paula

paula

14 september 2021 23:51

Felix minns jag som tonåring, har jag fel eller? Ja när barnbarnsbarnen anländer då blir det inte lika mycket umgänge som med barnbarnen. Avstånden gör sitt, men också att det redan är två generationer som hjälps åt. Saija är ju väldigt tajt med sin dotter och barnbarnet, och det tycker jag är helt i sin ordning. Men jag är förstås glad att jag på närmare håll har möjighet att följa även lilla Noelle. Freja har jag bara träffat två gånger under korta besök. Brukar tänka på tidigare generationer där barnen drog iväg till Amerika, bildade familj och kom aldrig hem igen... Inte hade de internet, snapchat eller ens telefoner!
Här är så torrt i markerna nu trots att det skvätter lite nu och då. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 september 2021 08:59

Du kan mycket väl minnas Felix, han har alltid gått sin egen väg i sin kläd och frisyrstilar.
Som mormor var man ju ofta anlitad som barnvakt till Cissis barn när dom var små, för dom bodde ju inte så långt bort.
Här är det också torrt i markerna, trots regnen vi fått.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards