Alla inlägg den 7 september 2021

Av Kicki Fredlund - 7 september 2021 18:36

Jag är morgontröttare än nånsin, men annars har jag känt mig piggare sista tiden och inte så otroligt trött under dagen.


Jag började morgonen med att ta reda på den svamp som låg på torken och var torr och klar att portionera ut i 100 g/påse.


Sen dammsög jag och vattnade blommorna.


Fixade en fikakorg till skogen, men innan vi åkte ringde jag till Gotland och grattade min äldsta bloggvän Ingrid, som fyllde år idag.


I skogen blev det ett blandat resultat. På första stoppet just ingenting, trattisarna var små och torra.


Men i nästa skog fyllde jag en korg med trattkantareller, men handplockade också stora fina blåbär.


 

Som vanligt i konkurens av blåbärsätande hundar.

 

 

Maya, den snuskiga hunden, rullade sig i en vanvettigt rutten stor Karl-Johan, så det blev bad när vi kom hem.

 

   

Onyx hade inte rullat sig, bara gått i leriga hjulspår, så det blev bad där också.

 

 

Idag har slåttermaskinen klippt allmänningen utanför oss, för andra gången. Förra gången var runt midsommar.

 

 

Jag försökte ta en vidbild för att visa hur enormt den vita höstfloxen brett ut sig. Det doftar flox upp till altanen.

 

 

Annars börjar hösten göra sig allt mer påmind. Löven gulnar och faller på björkarna och här är det syrenhortensian som inte längre är vit och snart vissnar den helt.

 

 

Jag är glad så länge amplarna och blommorna i krukorna fortsätter att leverera.

 

 

Fryst färdigköpt pytt i panna blev den enkla middag som vi åt, den var inte ens speciellt god, eller snarare, den smakade inte mycket.

 

Idag kom det PM från Högbo (dvärghundsklubben) 18 sept. Det är 34 frallor anmälda, betydligt fler än i Leksand alltså.



 


Av Kicki Fredlund - 7 september 2021 18:23

Jag var ju till Skoga i går kväll. Jag hade missat att mötet hölls utomhus, så trots att kvällen inte var så kall, så frös jag ändå. Inte blev det bättre av att jag hade ont i både höften och ryggen.


Det här var årets första möte som inte avhölls digitalt. Eftersom det inte varit något "riktigt" årsmöte, så bjöds vi på smörgåstårta och gamla styrelsemedlemmar avtackades efter "trogen tjänst".


 

Blommor och presenter till de avgående.

 

 

Det var även inbjudna från distriktet och studiefrämjandet.

 

Vecka 37 är det hundens vecka och klubben kommer att ha olika dagliga "prova-på" aktiviteter. T.ex Rallylydnad, nosework, agility, tävlingslydnad.


Jag hoppas kunna vara med i.a.f nån av dagarna.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards