Alla inlägg den 5 september 2021

Av Kicki Fredlund - 5 september 2021 15:55

Igår kom vi äntligen iväg på en utställning igen. Det var ju två år sen sist, eftersom alla utställningar varit inställda under 2020 p.g.a coronan.


Jag plockade upp Gabriella i Säter, Berra stannade hemma.


Utställningen var uppdelad i två starttider, kl 9 och kl 14, allt för att det inte ska vara så mycket folk samtidigt. Inga finaler, utan man skulle åka hem när ens ras var klar.


Vi hade tid kl 14, med några andra raser innan, så var det dags för frallorna ca 14.30


Bilderna som jag är med på är tagna av Gabriella.


   

Här är hanarna i ÖKL. Placeringen blev som dom står här, Gabbi med Falcon (Travarens On Gard) fick Exelent och placerade sig 3:a. Morris (Travarens Opal) fick nöja sig med VG.

 

 

Onyx står och tittar efter sin bror Falcon, som är inne i ringen.

 

 

Nina med Morris.

 

 

Här är tikarna i ÖKL.  Alla fyra fick exelent. Den som står först här blev 3:a med CK. Pia med sin Le Suprime Belle Héléne vann klassen med CK Onyx blev 2:a med CK och hennes syster Duchess (Ozo) kom 4:a.

 

   

Det här var ju första gången för Onyx, hon var lite försiktig och ville bitvis knappt trava på gräset.

 

 

Sen var det dags för Maya i championklassen. Det var dessa tre tikar som var med och placeringen blev som dom står här. 1:a (och även Bäst I Rasen) blev Annelie Ullmans fina Daulökke's Piaf Du Jour, visad av Håkan Häll, 2:a Linda Bruneruds Trajens Caramelle och 3:a Maya.

 

Samma placering fick dom i Bästa Tikklass.


Trajens Caramelle var även mamma till juniorhanen som tog hanhundscertet och blev BIM, Neverfading's Mailing Miss Mey Ling. Där fick jag ingen bild tagen.


Jag hade ju hela 5 hundar från min uppfödning med, så jag hade en uppfödargrupp med fyra st av dem.


Alla fyra hade ju fått exelent och två även CK.


Den här kritiken på min grupp var verkligen trevlig att få.


   

Fin uppfödarrosett fick jag också.

 

 

En som får vänta på sin debut i ringen var Onyx's lillasyster, som är ur Pjus andra kull. Ägare Marie som har Ozo, (Duchess).

 

Jag var helt slut i ryggen, ont i höften och darrig av blodsockerfall när vi skulle åka hem vid 4-tiden.


 

Jag var tacksam när Gabbi erbjöd sig att köra hem.

 

Nu får vi ladda ett par veckor, sen blir det Sandviken Högbo, efter det inga fler utställningar i år för vår del.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards