Alla inlägg den 20 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 20 augusti 2021 13:15

Det börjar bli ganska höstlikt ute redan.


Det är bara 9-10 grader på morgonen och runt 15 sen på dan.


Men för att gå i skogen och plocka svamp så är det ett perfekt väder. Jag blir svettig ändå så det räcker till.


Igår var vi faktiskt till två skogar, för på förmiddagen åkte vi till Tjärnan så hundarna äntligen fick en promenad efter allt regnande, sen vi varit och handlat i Hedemora. Redan kl 8 på morgonen hade vi varit hos en sjukgymnast, som Berra hade tid hos.


 

Även om det var hundpromenaden som var det primära, så hindrar det ju inte att man plockar svamp samtidigt.

 

Tur nummer två tog vi till en annan skog, nu fick hundarna stanna hemma, för att ha dom med sig i ett kärr där man ska plocka sköra trumpetsvamper är ingen hit.


Åh, jösses så blött det var i skogen. Trots stövlar var både Berra och jag blöta om fötterna när vi kom hem. Det måste ju betyda att vi behöver köpa nya stövlar.


 

Det blev en del att ta reda på.

 

Jag hade gjort lasagne dan innan,


 

Den värmde vi och åt även igår efter skogsturen.

 

eftermiddagskaffe och prat kom Marianne, som varit hos veterinären i Hedemora med en av sina hundar.


Idag var det utlovat solig förmiddag, men sämre väder på e.m Så vi tog skogsturen med hundarna redan innan f.m-fikat, då hade jag bakat kubbar innan på morgonen. Det är som attan vad fikabröd går åt i det här hushållet.


 

Det är ju inte alla ställen som det är lätt att gå i, här var det rena jungeln av ormbunkar att ta sig igenom.


  

Medan jag plockade det lilla blåbär som jag tänkt (bara en plockare), fick jag som vanligt hjälp av en annan plockare. Onyx får sträcka lite på sig för att komma åt bären.

 

Trots att jag längtar efter att utställningarna ska komma igång, så missade jag att anmäla till Gimo, anmälningstiden gick ut igår, attan också!


Men nu har jag i alla fall anmält till båda dagarna i Högbo, 18 och 19 september.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards