Alla inlägg den 8 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 8 augusti 2021 16:20

Igår var vi till skogen med hundarna redan på f-m, efter att Thomas och Katinga åkt till Gävle efter frukosten.


 

Hundarna plockade blåbär på sitt vis och jag på mitt.

 

På eftermiddagen var jag till annan skog och plockade kantareller. Thomas behövde svampen till kvällens middag.


 

Thomas stod ju för lördagsmiddagen, som blev lite sen, eftersom dom inte kom tillbaka från Gävle förrän kl 17.

 

 

Katinka placerar ut tallrikarna med maten.

 

 

Ugnsbakad torskrygg med stekta kantareller och stekt bacon, sparris och sky till det.

 

 

Idag fick jag hjälp med fönstertvätt av Kartinka.

 

 

Smidig som en ekorre klättrade hon uppe på diskbänken.

 

 

Under tiden klippte Thomas gräset på både framsidan och baksidan av tomten.

 

Jag hade gjort en blåbärskaka på morgonen, som vi hade till 11-kaffet. 


Efter fikat så åkte dom hem igen till Trollhättan och jag åkte till Brukshundklubben.


Det har varit tävling där både igår och idag. Appelspår i går och två tävlingar idag, en på f.m och en på e.m i startklass lydnad.


Jag hade tagit på mig att skriva protokollen åt domaren på eftermiddagen. Tur att det var sen Thomas och Katinka åkte hem.


 

Det var 15 startande och här är den första på väg in på planen, Ninni var tävlingsledare.

 

 

Toni Larsson koncentrerad domare. Ganska stor publik uppe vid klubbstugan.

 

Åter igen blev jag lite sugen att ändå träna på lydnadsmomenten med Maya. Men det har nog gått över till i morgon.


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards