Alla inlägg den 5 augusti 2021

Av Kicki Fredlund - 5 augusti 2021 17:36

En lagom varm sommardag idag, ca 20 grader, ganska mycket moln, men av de vita ulliga slaget, som gjorde att solen försvann då och då, men strax tittade fram igen. 


Jag var ute och plockade av de röda vinbären och sen hallonen. Ska göra saft på det lilla som fanns.


 

Fåglarna har ätit upp de flesta, men de som var kvar av vinbären plockade jag.

 

 

Rönnbären börjar redan skifta färg och påminner om att hösten är annalkandes.

 

Jag tvättade en maskin, som torkade ute på ett par timmar.

  

Efter 11-kaffet åkte vi till Säter. Hade lite ärenden att göra.


På vägen dit tog vi promenaden med hundarna i Tjärnan.


Jag handlade på ICA, mest mjölk och fil, för det saknades just inget annat.


Jag postade ett paket till Skåne med 5 hg torkade kantareller, kvinnan som köpt svampen har beställt 1 kg, men det är nog tvivelaktigt att jag får ihop så mycket i år.


100 g torkade kantareller motsvarar ca 1 kg = ca 4 liter färsk svamp, så det blir ju en del för att komma upp i 1 kg


Det är inte så enkelt att hitta nya svampställen när skogarna är borta.


Berra var in på en uraffär och fick nytt batteri till sin klocka, medan jag handlade.


Banken var nästa ställe, min bankdosa hade sagt upp sig, även om jag kan använda mobilen till bankbetalningar, så är det bekvämt att ha en dosa hemma.


 

Den nya dosan är mycket mindre än min gamla, bara 9x4 cm och med pyttesmå knappar, mot de jag haft innan.


Innan vi åkte hem igen så köpte vi takeaway-mat med hem.


Thairestaurangen var i helt ny regi sen bara några veckor tillbaka.


 

Det blev tre små rätter, som inte var så små precis. Kycklingfiléerna med jordnötssås blev sparad till ett senare tillfälle, då jag var mätt efter havskräftstjärtarna och biff och grönsaker.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards