Direktlänk till inlägg 23 juli 2021

Tidigt till skogen

Av Kicki Fredlund - 23 juli 2021 13:57

Det var bara 13 grader i morse, så det passade bra att åka till skogen direkt efter frukost.


Jag skulle plocka både blåbär och kantareller, Berra håller sig till svampen.


Hundarna kunde följa med tack vare att det inte var så varmt.

 

Jag plockade bara en bärplockare full

 


Sen ägnade jag mig åt svampplockning.


 


Jag hittade två Karl Johan, men båda dessvärre maskätna. Jag saknar verkligen kallarna.

 

  

Efter ett par timmar så var vi hemma igen och Berra tog hand om svamprensningen och jag blåbären.

 

 

Nu har vi ätit ugnsstekt lax (från igår) med nyupptagen potatis.

 

 

Nyplockade hallon och blåbär med gräddmjölk till, smakade bra efter maten


Berra har ett plåster på överläppen. Han trillade nämligen ur sängen inatt och spräckte läppen mot golvet.


Jag ska nog ta en timme i solstolen (men i skuggan), det är sköna 20 grader om man håller sig borta från solen. Tänker lyssna på nån av alla missade sommarpratare på P1.


 
 
Anki

Anki

24 juli 2021 09:51

Här är kruttorrt ... och någon svamp lär inte finnas. Nu har jag inte haft ork eller tid, men jag har pratat med vänner som varit och kikat ... Blåbär plockar jag inte . inte lingon heller, men gärna hallon :)
Ha en fin helg!
Kram!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

24 juli 2021 11:21

Det är torrt här också, så det blev inte mycket med morgonens svamptur, för de flesta kantarellerna var inte ens plockbara p.g.a att de var för torra.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

24 juli 2021 10:42

Vilken fantastisk lunch det blev. Den ser verkligen läcker ut!
Hoppas att Berras läpp läker som den ska.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 juli 2021 11:18

Fläskläpp fick han. I natt trillade han ur sängen igen och slog upp ett litet blödande hack i pannan.
Nu vet jag knappt om jag vågar lämna honom ensam i tre dar när jag åker till Göteborg på Cissi och Martins bröllop 14 aug.
Kram

 
paula

paula

24 juli 2021 14:23

Men fy, du får fixa ett sängstöd så inte Berra ramlar, har han gjort det förut? Undrar om han kanske drömde något? Så mycket svamp ni hittar, men efter många år har ni ju era ställen. Jag flyttar för ofta och i Säfsen var de flesta svampställena lite längre bort och krävde bil för att ta sig dit. Men att plocka bär varje dag, det tackar jag nej till. Ryggen gillar det inte alls..
Helgkramar från pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

24 juli 2021 14:55

Men han går upp flera gånger per natt och kissar, så det går ju inte att sätta nåt för sängen, men jag tror helt enkelt att han hade kudden för långt ut mot sängkanten, så han trillade i golvet när han skulle vända på sig.
Jag plockar så lite blåbär varje gång, håller inte på så länge att ryggen "dör".
Helgkram till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards