Direktlänk till inlägg 19 juli 2021

Till Stora Skedvi

Av Kicki Fredlund - 19 juli 2021 18:20

I morse var det bara 11 grader klockan 7 och det har inte varit över 20 på hela dan, så skönt!


Det innebar att hundarna kunnat följa med i bilen.


Vi åkte till Stora Skedvi på fm. Köpte Skedvibröd till Peter. Det var alldeles otroligt vad det expanderat på Skedvi Bröd.


Bilarna kom i strid ström med semesterlediga? människor.


           

Massor av kontrainrar med gamla prylar och annat.

 

Vi hade tänkt fika där, men kön till fikakiosken var så lång, så vi åkte hem och drack vårt kaffe.


Sen åkte vi till Tjärnan, jag för att plocka blåbär, Berra för att plocka kantareller.


Idag fick även Onyx följa med (och klon höll utan att börja blöda).


Jag plockade en bärplockare med blåbär, den första för året.


   

Onyx var också en flitig blåbärplockare.

 

På hemvägen hämtade vi varsin pizza, som jag ringt och beställt.


När vi ätit den så åkte vi till en annan skog för att plocka mer svamp. Då fick hundarna stanna hemma.


Även här hittade jag flera liter kantareller, men många var torra redan. Men jag hittade också årets första Karl Johan, två stycken faktiskt, den ena var maskäten, men den andra var knubbig och fast och ligger nu skivad på torken.


 

Här har det skett fågelslakt, du milde vad med fjädrar och dun.

 

När vi kom hem vid halv 5-tiden så rensade Berra svampen, medan jag rensade blåbären.



 
 
Ingrid

Ingrid

19 juli 2021 22:12

Ni är ett bra team du och Berra!
Visst är det skönt nu när det blivit lite svalare, men ny värme är visst på gång, åtminstone här på ön.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

21 juli 2021 08:22

Ja, Berra har inget emot att rensa svamp. Jag gillar väl mer att plocka dom.
I morse var det bara 9 grader när jag gick upp, men jag tror att det ska hålla sig runt 20 på dan, precis lagom för mig.
Kram

 
paula

paula

22 juli 2021 20:31

Inte en dag utan att du jobbar på flitig som en myra! Det såg så trevligt ut där i Skedvi, jag hade gärna handlat lite godsaker. Brukar beställa Leksandsbröd av en kompis som köper på fabriken, senast skänkte jag hela kartongen till dottern...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 juli 2021 18:17

Skedvi-brödet är dyrt 85 kr för ett litet paket, så det måste väl ätas med andakt.
Förr kunde man ju köpa Vikabröd i kartong för en överkomlig summa.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards