Direktlänk till inlägg 17 juli 2021

Ingen promenad, men fika hos Ylwa.

Av Kicki Fredlund - 17 juli 2021 15:38

Värmen gör att hundarna inte får några skogspromenader för tillfället.


   

Dom får nöja sig med att vara ute på tomten.

 

 

Vi var bjudna på 11-kaffe hos Ylwa och Ove.

 


 

Fantastiska hortensior, minns inte vad sorten heter. Det är inte syrenhortensia som vi har.


 

Blomman som jag och Marianne hade med till Ylwa på hennes födelsedag för ett tag sen, blommar flitigt.


 

Vackra men vilda Puma fick träna sig på att INTE hälsa, men att varva ner.

 

   

Vid sjön här hemma, står det en gigantisk husbil, har sett den i mer än en vecka på platsen, så det är väl nån som passar på att semestra vid sjön.

 

 

Flera hundägare var och badade med sina hundar, men jag undvek att få dom med på bild.

 

 

Tre små vaser blev ihopsatta så det ser ut som en bukett.

 

Ute på altanen är det 36 grader varmt, så vi håller oss inne med AC på.



 
 
Ingen bild

Hillevi

17 juli 2021 17:21

Och där var Ylva i all sin skinande glans! Så ser inte Kalle ut fast han ju är prins men han fäller ohyggligt just nu och flintskallig blir han av alla fästingar jag plockar... inte lätt att vara bedårande då!
Frallorna skiner också och massor med olika blommor har du att plocka in.
Värmen är olidlig här också så något gjort blir det inte (mer att jag kan låtsas att oerhörda mängder gjorts i bättre väder - såna lögner tror jag på!) 🌹

Kicki Fredlund

17 juli 2021 19:18

Haha! Jag förmodar att du skrev fel och du menade Puma i all sin glans.
Mina fäller också hår, speciellt Onyx nu, Maya har fällt klart, men det är ofattbart hur en korthårig hund kan släppa ifrån sig så himla mycket hår.
Självklart hade man gjort mer om det inte varit så varmt, det är fler som lurar sig själva än du.

 
Ingrid

Ingrid

17 juli 2021 18:39

Så trevligt med 11-kaffe hos goda vänner. Och så söt buketten är!
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 juli 2021 19:12

Ja, det är trevligt att man kan ses som vanligt nu med vänner som är vaccinerade.
Buketten är egentligen tre pyttesmå vaser med en bukett i varje.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
Ingen bild

Hillevi igen

17 juli 2021 20:10

Javisst, skyller på värmen... Puma ska det vara såklart.

Husvagnar eller husbilar brukar lägga beslag på både strand o parkering vid Trojas sjö också trots förbud - oskick.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards