Alla inlägg den 15 juli 2021

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2021 13:42

Värmen plågar livet ur en, i alla fall möjligheten att göra så värst mycket.


     

Det tog tid att få gräset klippt igår, för jag gjorde flera avbrott för att hämta andan och sluta svettas.


Jag har fortfarande framsidan kvar, den ska jag ta idag.


Igår hade både Berra och jag tid på VC för att få öronen spolade, jag har haft salva i ena örat tre ggr per dag i en vecka, men det räckte inte för att spola loss den vaxpropp jag fortfarande har kvar. Så jag får väl fortsätta ett tag till att vara döv på vänster öra.


 

Den unga läkaraspiranten hade inget emot att hamna på min blogg (för naturligtvis frågade jag om lov)


 

På hemvägen köpte vi med oss "dagens" från Thaien i Hedemora.

 

 

Sen försmäktade vi i 30-gradig värme på altanen.

 

Idag, som är vår 59:e bröllopsdag, var det dags för Berra att infinna sig på Avesta lasarett halv 9 i morse.


Eftersom det redan var 20 grader varmt, molnigt och kvalmigt så fick hundarna stanna hemma.


 

Vi väntar på att läkaren ska komma tillbaka, hon skulle göra några förfrågningar med en kollega.


Nu misstänkte hon, precis som jag, att Berra har kristallsjuka och han bör få hjälp av en sjukgymnast med övningar att göra. Han blir kallad till VCs sjukgymnast.


 

Vi passade på att hälsa på Hööks nya butikschef i Avesta. Ett jobb som Gabbi fått bland många sökande. Lycka till!

 

Vi stannade sen till och köpte lite fikabröd och fortsatte till Kerstin och Anders, där jag hjälpte Kerstin att fixa fika. Hon har tyvärr förlorat de flesta förmågorna och hittar inte i sitt eget kök.


 

Kroppsligen är Kerstin jättepigg. Jag är glad så länge hon känner igen mig, hon minns inte var vi bor eller vad jag har för hundar.

 

Tyvärr har jag inte fått några gensvar från Kerstins barn om att hon slutat ta sin medicin för sköldkörteln för flera år sedan och borde kollas på VC, för att få den viktiga medicinen.


Demens försämras ju p.g.a fel på sköldkörteln. 


     

Det blommar alltmer nu.

 

 

Äntligen fick jag en gurkplanta med honblommor, så det kan bli några gurkor. Jag har fått kassera flera plantor som bara haft hanblommor och där kan det tydligen inte bli några frukter.

 

 

Varmt i växthuset så bladen gulnar, men paprika och tomater utvecklas ändå som dom ska.

 

Nu ska jag väl försöka få till lite mat och sen klippa klart gräset, eller kanske i omvänd ordning, gräset först.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards