Alla inlägg den 1 juli 2021

Av Kicki Fredlund - 1 juli 2021 15:51

Ja, det är inte första juli som är orsaken till rubriken "äntligen", utan att jag äntligen fått träffa barnbarnsbarnen.


Cissi och Martin packade ihop sina prylar direkt efter frukost för att fortsätta till Borlänge. Jag följde med, men i egen bil, för dom skulle fortsätta sen till norra Dalarna, bo både på hotell och hos bästa vännen Åsa.


Vi skulle först till Tobias (som skulle börja arbeta kl 14),  sen till Gagnef där barnbarnsbarnen nu bor.


Men nu hade Erika ärende till Borlänge, så hon kom till Tobias i stället och det blev inget Gagnef för mig (den här gången).


Berra, som inte alls mår bra, med yrsel och illamående stannade hemma med hundarna.


Barnen var inte det minsta blyga och jag tror t.o.m att lilla Tuva kände igen mig, så det var inga problem att få kramar där. Tuva pratade dessutom redan jättebra. 


 

Tuva och Novalie sätter på sig skorna för att gå ut och blåsa såpbubblor som Cissi hade med sig till dom.

 

       

Ett väldigt lämpligt väder för dessa aktiviteter.

 

 

Novalie sitter bra på pappa Tobias axlar.

 

   

Erika har nyss fått ytterligare en dotter, nu med sin nye man, storasystrarna älskar att få hålla sin lillasyster.

 

 

Men inte heller Cissi kunde låta bli.

 

Jag fikade med dem, hade bakat kubbar igår, som jag tagit med mig.


Sen åkte jag hem och fixade mat till Berra och mig. Det blev bara en uppvärmning av resterna på gårdagens kycklinggryta.


Jag försökte sitta ute i solen och lyssna på gårdagens sommarpratare, Denise Rudberg. Det gick bra en stund, men sen blev det för varmt och jag satt inne och lyssnade klart.


Hon var värd att lyssna på och spelade musik i min smak. Programmet handlade om hennes avsaknade relation till sin mamma, som hon brutit med redan vid 19 års ålder.


Men det är bara på senare tid som jag haft nåt till övers för hennes böcker. Jag gillade dom inte alls i början, så jag gjorde ett uppehåll på flera år.


Äpplet faller inte långt från trädet. Jag sparar ju på allt, i det här fallet knappar som jag inte alls borde ha kvar, men ändå har.

 

Och det blev till Cissis stora förtjusning, för hon är jätteintresserad av fina knappar, speciellt nu när hon åter börjat sy barnkläder till alla sina barnbarn, efter 30 års uppehåll, så hon gick igenom massor av knappar och plockade ur de som kan komma till användning.

 

 

Jag planterade den här blåklockan förra året och den visar att den trivs bra där den står och blommar massor just nu.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards