Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 20 juni 2021 09:20

Efter några olidligt varma dagar, ca 30 grader, så blev det svalare väder både igår och idag.


Igår vräkte dessutom regnet ner i den ena skuren efter den andra och åskan mullrade både på avstånd och nära.


Idag har jag försökt mig på att tvätta ett fönster, ja det blev bara ett. Borde passa på nu när det inte är nån sol, men jag får väl försöka ta ett till lite senare.


Vi köpte en hylla när vi var på IKEA för ett tag sen, en som inte var av trä, för att hålla lite bättre.


  

Nu är den ihopsatt, har väntat med det tills brädorna blivit oljade på platsen där den skulle stå.

 

Men fortfarande är inte hela altanen oljad, för antingen har jag skurat så det varit blött, eller så har det regnat.


Igår skurade jag även groventrén, får väl se om det blir oljat där, eller inte.


Vi har snöbärsbuskar som avskiljare mellan våra grannar, men buskarna har vuxit så otroligt att man knappt kom fram vid husväggen till framsidans grind.


 

Men jag har farit fram med sekatören, så pionen, som så när hade försvunnit in i buskarna, nu syns lite bättre igen. Och man kommer faktiskt fram till grinden också.


 

Skönt att slippa laga mat när värmen är som värst, då är en sillburk en bra räddning. Men det var då det.

 

Lyssnar på ljudbok, som vanligt hela tiden. Jag fortsätter att blanda genrerna hur som helst.


 

De bortglömda namnens bok  en bok att bli berörd av, med handling från krigets Tyskland.


  

Till skillnad mot Arton grader minus av Stefan Ahnhem, som jag lyssnar på just nu, som är nog så otäck, men ändå fiktiv.


Om man klickar på länkarna så kan man läsa om handlingen på Adlibris.


Det är ju söndag idag, men vi åker inte och spårar. Kanske får hundarna hitta på nåt annat att göra när vi åker till skogen senare idag. Jag pratade med Ylwa i morse, hon skulle inte heller åka och spåra.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards