Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Kicki Fredlund - 8 juni 2021 17:53

För några dagar sen fick vi meddelande i brevlådan att vattnet skulle stängas av idag mellan kl 08 - 17.


Jag tappade upp vatten i god tid, men ändå blir man handikappad när man inte bara kan vrida på en kran.


Jag gick upp tidigt för att grädda en kaka att ta med till Helena, för det var ju en lämplig dag att åka hemifrån några timmar.


       

Hennes ljuvliga labbevalpar var delvis orsak till att vi åkte till Helena. 5 veckor gamla i morgon.

 

Men även att äntligen få träffas nu när vaccineringarna har kommit igång allt mer, även bland yngre.


 

Pyssla och Viva fick finna sig i att ha ett staket mellan sig och oss.


 

Vi hade ett par trevliga timmar på Helenas vackra altan, så full med blommor som hon själv odlat.


Jag fick massor av fina plantor med mig hem, som hon sa att hon inte hade plats för. Tacksam var jag för att få, redan blommande rosenskära, paprikaplantor, tomat och en dahlia som visst ska bli nåt alldeles extra i blomman.


 

Jag fick även en slingerväxt, som jag redan glömt namnet på. Jag planterade om den och tänker ha den vid paviljongen på altanen.


 

Efter Helena blev det en tur till skogen med hundarna.

 

   

En katt bland hermelinerna? Nä men en hund bland kattfötterna.


Efersom vi inte hade något vatten hemma, så stannade vi till vid Pizzerian och köpte pizza, för att slippa laga mat.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards